søndag 30. september 2018

PL och LO från juni 2017

Hej, DT-Gunilla här!
Jag gillar att lägga in en och annan LO i mitt PL-album. Under 2017 (som jag fortfarande håller på med) inleder jag och avslutar varje månad med en LO där jag sammanfattar månaden, eller berättar om en händelse. 
Här kommer junis inledning:


Där berättar jag om min son som gick ut 9:an.

På andra sidan lade jag in klockan för juni månad, kl 20.30 fotade jag varje dag under juni. Ett enkelt och kul sätt att inte glömma bort att fota. (Min familj var dock less på att höra alarmet varje dag kl 20.30).


Texten juni är utskuren ur min silhouette. Genomskinliga randiga pappret köpte jag på slöjddetaljer för ganska länge sen. Hjärtat har jag hittat på Tiger (där finns mycket pyssel!)

Sen på nästa sida satte jag in en trevlig händelse 1 juni som jag ville få med i albumet, men som inte var kl 20.30.


När jag har många bilder som jag vill ha med, brukar jag ofta skapa ett collage som jag gjort här ovan. Det finns många appar på telefonen man kan använda för det. 

Nästa sida har en insert som är lite mindre (vänstra övre hörnet).  Just första veckan i juni bestod bara av några dagar, och då tyckte jag det var slöseri med en stor PL-sida och satte istället in en mindre sida, med 4 fickor för 4X3-kort. 


Dessa 4 första dagar i juni dekorerade jag enkelt med en blå stjärna och en guldbokstav endast .


Som sagt tidigare: Varje dag är tagen kl 20.30.

Om vi vänder på denna insert, ser du nästa veckas inledning:


Här ovan har jag dekorerat varje dag med guldtitlar, från ett planner-stickers-häfte. Det är väldigt prisvärt med planners-stickers.

På andra sidan, där ni redan sett vissa delar sticka fram, har vi resten av veckans dagar då jag bland annat befann mig i Cannes med jobbet - en av de lyxigaste resor jag gjort. Tyckte att guld-dekorationer passade bra denna vecka!

Eftersom det tar ett tag innan jag får in mina foton i album, är jag tacksam att jag skrivit en del dokumentation och datum i telefon-appen direkt på fotot. 

Här ser du hur jag använt "Malins stämplar" dels  "Vecka" och dels siffran 23 med ring runt.


Sen har jag även använt lite andra stämplar där jag fyllt på med texten "Cannes". Lite snett stämplat, men då syns det att det är handgjort.


Annars har jag flitigt använt min skrivmaskin för att få med mycket dokumentation. 

Tack för att du tittade in på bloggen!
DT-gunilla

(Kolla gärna gunilla_pysslar på instagram)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar