søndag 9. september 2018

Summer Holiday


Vi DT inom Project Life i Norge har förmånen att få testa de underbara digitala månadspaketen från Bye9design.
När jag fick se augustis paket Summer Holiday så blev jag så otroligt glad. Det var så fint och passade mig perfekt.
Ni kan se paketet i sin helhet och köpa det här – Summer Holiday

Månadspaketen som köps från Bye9design fås i pdf format och du skriver sedan själv ut dina PL-kort. Detta passar mig perfekt. Smidigt och enkelt och vill man ha flera av samma kort så är det ju bara att skriva ut fler av just den sidan.

Jag har skapat 4 sidor av detta underbara paket. De 2 första är från en helg i augusti nu i år, då vi tog husbilen till Hunnebostrand på västkusten här i Sverige. Så här blev min första sida.


Korten med hatten och väskan var så passande för mina badbilder och stämde så bra i färgerna. 
Titelkortet skapade jag från ett vanligt vitt albumblad, stämplade med plats och datum. Använde mig här av ett billigt stämpelset jag köpte på Netto för några veckor sedan. Jag gillade verkligen typsnittet.
Med en en-tums-punch stansade jag ut de söta sandaletterna och fäste en epoxypubbla över. Dekorationen "Enjoy lazy summerdays" kommer också från paketet. För att få den att framträda mer så tog jag lite grå Distress ink på sidorna.


Eftersom de andra korten hade en tunn svart ram runt så ritade jag det på mina egna också för att få det mer enhetligt. 
På mitt andra egna kort stämplade jag med några havsinspirerande stämplar och skrev dit min journaling.


Snäckan kommer också från paketet. Jag klippte ut den och färgade även här in kanterna får att få mer kontrast.

Min andra sida från Hunnebostrand blev så här.


PL-korten med måsarna och bojen var så passande till platsen och färgerna var perfekta för mina bilder.
På sida 2 gjorde jag också ett eget kort för journaling. Svart tunn kant runt och en egen dekoration  jag skapat med Distress Ink, stämpel och epoxybubbla.


I sin helhet blev mitt första uppslag så här.


Paketet innehåller många och olika PL-kort och de jag föll lite extra för är dem jag skall visa nu. Jag har senaste tiden varit svag för allt som har med gröna blad att göra. Det har ju kommit mycket både på kläder, tyger, inredning osv. Men även inom pyssel med stämplar och dies. Så när jag fick se de här korten blev jag överlycklig.
Då de dessutom innehöll palmer så visste jag exakt vad jag skulle skapa. De var helt perfekta till vår resa till Tanzania i februari.
Jag har egentligen inte påbörjat den resan ännu, men var ju bara tvungen att snabbt skapa några sidor.
Så här blev min första sida från Zanzibar i Tanzania.


Jag älskar verkligen dessa PL-kort med gröna blad och blommor. Och så 
perfekta för mina bilder. Både i färg och tema.

Sida 2 från Tanzania blev så här.


Jag gör ju ofta min journaling på skrivmaskin och det var en stor fördel att jag kunde skriva direkt på de utskrivna arken innan jag skär ut korten. Jag brukar ju annars tejpa fast med washi-tejp, men det är alltid risk att det glider lite. Nu var det väldigt enkelt och blev rakt och snyggt.


Bilderna och PL-korten var så fina i sig, så jag har varit sparsam med dekorationer. Här har jag valt att stansa ut en drink från paketet med en-tums-punch och fäste en epoxypubbla över.


Här klippte jag ut en liten tub med solkräm och fäste på kortet.


På sista kortet så har jag klippt ut lite blandade dekorationer från paketet. 
Melon, drinkar och To Beach. En bra summering av vår vistelse på Zanzibar.
En liten bikini med epoxybubbla passade också in bra.


I sin helhet blev mitt uppslag så här.


Jag har gjort 4 PL-sidor av Summer Holiday och då har jag bara 
använt dessa 4 av de 12 sidorna som ingår i kitet.


Paketet innehåller ju 8 sidor till och vad som ingår mer kan ni se på den här sidan. 
Det är även här ni beställer Summer Holliday.

Jag kan verkligen rekommendera att testa paket från Bye9design. Det är enkelt och smidigt och du skriver bara ut de kort du vill ha. Smidigt också om du är nybörjare och inte har så mycket saker.
Dessutom går det fort att skapa med dem.

Det var allt för den här gången.
Lämna gärna en liten kommentar.

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.

1 kommentar: