søndag 9. februar 2020

Restepapir

Hei. I dag er det jeg DT-Elisabeth som skal vise dere en pl-side jeg har laget.
Har dere masse små og store rester liggende etter utallige prosjekt? Og denne haugen med rester bare vokser og vokser! Men hvordan bli kvitt noe i denne haugen uten å kaste de da. For det vil vi jo helst ikke.

Jeg har som mål i år og få brukt opp mest mulig av mine små rester. Med små rester mener jeg sånne som dere ser på bildet under her. Aller helst vil jeg bli kvitt alle sammen, men om jeg klarer det, det er jo ikke sikkert. Men ihvertfall mest mulig. Men nå tenker du sikkert hva har dette med en Project life blogg å gjøre? Jo det skal jeg fortelle deg. Jeg har kun brukt striper av rester på min side. Stripene har hvert ca 1-1,5 cm breie og rundt 15 cm lange eller kortere.


Det første jeg gjør er å lime restene på papir i riktig størrelse til PL. Her kan du bruke en annen rest av papir, da gjerne rester du bare vet, at du mest sannsynlig ikke kommer til å bruke. Eller du kan bruke noen av de pl-korta som du bare ikke liker eller ikke skjønner hvorfor du kjøpte.

Bokstave er svarte stickerser, som jeg har brukt hvit penn på.

Når du har limt på alle restene så er det bare og være kreativ med bilder, tekst, pynt og diverse.
Jeg syntes dette var kjempegøy, og har absolutt flere planer om å lage flere pl-sider med reste-striper.

Pynten jeg har brukt er også rester fra andre prosject.
Og til slutt den ferdige siden.
Ikke så veldig mye pynt, da jeg syns siden gjør nok av seg selv. 
Men litt stickerser må jeg alltid ha på :-)


Det var det jeg hadde for i dag. Håper du ble innspirert til å bruke litt rester du også. Så utrolig mye gøy å lage av rester.

Klem DT-Elisabeth

1 kommentar: