søndag 20. oktober 2024

Oktober i smått och stort samt en lösning med fel sorts plastfickor

 DT-Gunilla här - hoppas du fått njuta av några fina höstdagar?

Jag ska visa ett uppslag där jag blandat olika format, där jag även hade felaktiga plastfickor som jag löste på mitt eget sätt. Men dessutom hade jag en LO med småbilder.

Det var faktiskt DT-Elisabeth som för några år sedan utmanade de som ville på Facebook att fota olika höst-ord varje dag under oktober. Jag gjorde små 2x2 foton som jag satte på en Layout (12x12 tum).


För att även få in andra bilder i oktober så kombinerade jag denna LO med PL. Och inledde med ett annorlunda format i storlek 9X12.


Jag försökte få färgerna att matcha LO:n som ni ser sticker fram på högra sidan. Och mitt titelkort är förstorat nedan:


På baksidan av LO:n med alla höst-ord så var det ytterligare de resterande höst-orden under oktobers andra hälft:


Jag var så glad att äntligen få använda upp några riktigt gamla höst-stickers på LO-sidorna. I fotona har jag lagt in orden digitalt. 

På högra sidan fortsatte jag med ytterligare en PL-sida, men det var här jag hade utmaningen att alla fickor (lommer) var 4x4 tum .


Jag hade flera PL-kort som redan hade 4x4 tums storlek, som också legat i gömmorna länge. Men sen hade jag ett foto och ett PL-journalingkort i storlek 6X4 som jag ville få in på sidan. 

Jag löste det genom att klippa sönder både foto och journaling-kortet. Sen limmade jag ihop de 2 ändarna från fotot och journalingkortet.


Och sen satte jag delarna i olika fickor (lommer):


Och så här ser det uppdelade PL-journalingkortet ut.


Även på detta uppslag använde jag dekorationer från samma överblivna höst-kit och här har jag limmat på en bit ovanpå fotot.


Och här är ett collagefoto med 3 st 2X2 foton och ett fysiskt PL-kort i storlek 2x2 som jag limmade på.


Och som vanligt så såg jag till att få med ett överblivet genomskinligt blad med lite stickers på.


Och sammanfattningsvis...

Så här såg de första bladen ut bredvid varandra:


Så här såg de sista 2 bladen ut bredvid varandra:



Det var allt från mig : DT-Gunilla! Ha en skön höst och kolla gärna på instagram @projectlifeinorden

(Jag har även ett som ni gärna får följa: @gunilla_pysslar)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar