mandag 14. november 2016

Oppbevaring og organisering - Ellinor


Da var det min tur til å ha innlegg om hvordan jeg oppbevarer og organiserer mine scrappeting :)
Vi har hatt sykdom i huset den siste tiden, så det har desverrre ikke vært ryddig nok til å ta et bilde av hele rommet :P Deler derfor først noen bilder av hele rommet, men tatt da det var ryddig:
Kontoret/hobbyrommet mitt er ikke så veldig stort. 8 kvm eller noe sånt. Men jeg har fått plass til et skrivebord, som jeg har utvidet med en benkeplate, en enkel og en dobbel Kallax-hylle, bokhyller og litt hyller på veggen. Jeg har også hengt opp noen stenger som egentlig er beregnet på kjøkkenet, til å henge opp litt sakser, klistremerker, stemper og diverse småting.

PL-albumene mine står i Kallax-hyllen. Det er ikke så mange enda :)  Jeg holder på med 4 stk parallellt.  Fra venstre: 2010/2011, 2014, 2016 og et gravid/baby-album. Jeg har også begynt på et jule-album som ikke er med på bildet.

Jeg lager jo hybride sider, dvs med både digitale og fysiske elementer. Men det meste jeg har finnes  nok på Macen min. Eller jeg lager det selv i Photoshop. Så jeg har ikke så voldsomt mye pynt egentlig. Litt rester etter kort-hobby jeg drev mer med før, og litt jeg har kjøpt og noe jeg har fått.


I skuffen ved siden av kontorstolen har jeg pynt som er veldig lite. Boksene har jeg kjøpt på Clas Ohlson. Der har de masse forskjellige ting som er supre til organisering. Jeg har også kjøpt de større boksene med lokk i Kallaxhyllen og på hyllene på veggen på Clas Ohlson og jysk,


I skuggen under albumene har jeg to minikit (som er de enste kitene jeg har kjøpt) og løse kort jeg har kjøpt i mindre pakker eller fått.


På Macen min har jeg en mappen som heter Digital Scrapbooking, og der ligger alle de digitale kitene mine. Små-elelementer (png-filer) som ikke er egne kort har jeg i en egen mappe. Jeg lager også mye kort og maler selv  i Photoshop, men de har jeg ikke alltid vært like flink å organsiere. I tillegg bruker jeg en del brushes i photoshop, som er digitale stempler. Disse ligger jo da bare lagret i photoshop.

Hilsen Ellinor :)











1 kommentar: