torsdag 10. november 2016

Oppbevaring / Förvaring - Gunilla


Hej och välkommen hem till mig,  DT-Gunilla!

Jag har alltid haft en dröm - ett aktivitetsrum! Det blev verklighet när vi byggde ut huset för 15 år sen. Där finns alltid något som passar hela familjen: strykbräda, crosstraining-maskin, TV och pysselbord (begagnat från en gammal kemi-sal). 


Men som ni vet fylls lådor och skåp snabbt med pysselsaker, så den gamla TV-bänken under skrivbordet räckte inte till... 


...så min man (tack för det) insåg att jag behövde ett eget pysselskåp (om han fick använda några hyllor - han fick 2). Så till slut köpte vi det här från IKEA:


Det bästa är faktiskt mitt lilla arkivskåp med alla LO-papper, där jag återanvänt arkiv-mappar som slängts från mitt gamla jobb. 

Jag har inte bara köpt en massa dyra vita papplådor som ni ser här ovan, utan även återanvänt russinburkar och ställt i en av skåpets lådor.


Sen har jag kvar en massa gamla IKEA-lådor som barnen haft och min mans gamla skruv-låda från garaget.


 Det senaste jag inhandlat var på ett pyssel-event då jag shoppade platta genomskinliga smarta förpackningar för mina stämplar, för att få en bra förvaring med översikt.




 Mina PL-kort förvarar jag i en besticklåda med handtag. 


Sen vill jag ha en del saker nära till hands på skrivbordet, och min washitejp använder jag flitigt. Smart när man har bråttom och behöver tillverka något snyggt kort snabbt!
(Det söta kakfatet har mina föräldrar köpt på aktion.) 


 Tack för att ni tittade hem hos mig, då fick jag anledning att städa lite innan också!

DT-Gunilla





1 kommentar: