lørdag 15. oktober 2016

Höstkänsla med Scrapomanias septemberkit

Idag gör vi paus i stämpel- och skiss-veckan och jag visar vad jag skapat utifrån Scrapomanias underbara september-kit som anlände i min brevlåda förra fredagen.



Jag älskade verkligen om det här kitet, så härliga höstfärger och jag använde dem för att skapa uppslag från vårt besök i New York förra hösten.
Eftersom det var många fotografier jag ha ville med så blev det inte så många PL-kort. Men på min första sida så använda en annan typ av ficka (lomme) och gjorde om de stora 6*4 korten till 4*4 för att få plats med fler fotografier.


Dekorerade dem med die-cuts, stickers och andra dekorationer som var med i kitet. Även fotografierna fick stickers. Det fanns så många passande ord till mina bilder.




På sidan 2 så valde jag tradionell storlek på fickorna och använde både 6*4 och 4*3 kort.


Ordet Shine är utklippt från ett av de små PL-korten. Tyckte det passade så bra in ibland både foto och PL-kort.




Så här blev uppslaget i sin helhet. Jag har här bara använt produkter från Scrapomanias kit.



Jag har också använt kitet till att göra ett lite annorlunda uppslag i mitt PL-album. Under vårt besök i New York så hittade jag så fina vykort . Jag kunde inte låta bli att köpa dem för min egen skull och tänkte att något borde jag väl kunna göra med dem.
Jag har därför skapat ett uppslag till baserat på vykorten. Det är väldigt enkelt och stilrent och det var så jag ville ha det. Journalingen består av summering från våra 3 besök i New York genom åren.


Förutom Scrapomanias kit så har jag här använt mig av vita kort som bas. Texten New York har jag stansat ut på guldigt klisterpapper. Passade perfekt till stickers i Scrapomanias kit som också var i guld och där texten just sa – Stay golden. I övrigt så kommer alla stickers, die-cuts och de underbara guldpärlorna från kitet.
På sidan 2 blev det mycket vita PL-kort, sparsamt dekorerade med dekorationer från kitet.


I sin helhet så blev uppslaget så här.


Fast jag tycker att jag använt mycket av produkterna till mina 4 sidor så har jag massor kvar att skapa vidare med.
Tyvärr är var det inte bästa ljuset när jag skulle fotografera mina uppslag. Korten och dekorationerna är sååå mycket finare i verkligheten.

Mer från New York blir det i mina kommande inlägg under hösten. Tack för att ni läste och lämna gärna en kommentar.
Scraphälsningar från Sverige.

2 kommentarer:

  1. Fine sider! Likar oppdelingen av det biletet du har delt i tre :)

    SvarSlett
  2. Åh vilka jättefina sidor du gjort från Central Park!!! Svart och guld passar så fint ihop!

    SvarSlett