tirsdag 9. september 2014

På kurs med Mumkaa

Dette scrappetreffet Brit skriver om her, var jeg også så heldig å være med på- og var da bla. på PL/lommescrapping kurs (og LO kurs) med Mumkaa. Fantastisk, noen av de beste kursen jeg noen gang har vært på :)
Jeg fikk virkelig utfordret meg selv, og det kan anbefales :)
Er litt som Anna skriver her jeg, kaller meg selv en "snegle scrapper". Og så planlegger jeg ofte alt for mye he he.
På kurset til Mumkaa ble vi utfordret på begge deler synes jeg. Komme litt ut av komfort sonen, som Ida skriver om her. Være litt mer "i nuet", ikke tenke så mye, og da går det jo også fortere. (Selv om det å scrappe fort ikke nødvendigvis er et mål i seg selv, det viktigste synes jeg er at en koser seg - om det går fort eller seint.) Det med planleggingen også...ta de bildene en har og ikke dvele for mye på at de skal passe sammen med hverandre når det gjelder farger for eksempel. Og ikke for å snakke om kortene og pynten. Her ble det det jeg kaller "kræsj" av farger/fargetoner, og litt sånn "bruk det en har" - men jeg ble jo kjempe fornøyd med resultatet da :)
Som jeg har skrevet om før, så har jeg ingen klar scrappestil - liker å prøve litt forskjellig. Og nå fikk jeg prøvd enda mer, og er storfornøyd.
Og her er resultatet.



Her er det både grønnfarger, turkisfarger og rosafarger som i mine "oprinnelige" øyne "kræsjer", men det funker jo :) Tekstene var ting vi fikk utdelt, og det var jo ikke gitt at de passet til bildene - men jeg "fikk" de til å passe ved å tenke litt nytt og annerledes.


Skyen og solen klippet jeg ut fra et PL kort.

Aprikos og rosa......why not? :)
Det sorte som er under bildet her og rundt forbi "sånn dann og vann" er blekk som dette, men du kan også bruke mist. Skru av korken og bruk "sugepinnen" til å "rulle" på fargen. Ga et litt "grunge" preg og "liv" :)

 Den orange-gule fargen på tekststrimlen og det gule kortet er noe jeg i utgangspunktet ikke hadde satt sammen.

Grønnfargen på tekstbola her.......


 ....og det grønne kortet her, er jo helt kræsj egentlig. Men siden det er så mange andre farger men likevel lite farger på bildene så funker det fint (i mine øyne hvertfall hi hi).

Håper dere også blir inspirert til å prøve noe nytt, og del det gjerne med oss på FB siden vår. Eller hva med å bli med på en av våre flotte utfordringer vi har gående som du finner her og her.

Ønsker dere alle en fortsatt fin fin uke.

Hilsen Randi Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar