torsdag 25. september 2014

Vecka 32 - Hela uppslaget från utmaningen

För September hade Project Life Norge en utmaning. Dels med tema, dels med färginspiration och dels med produktkrav. Jag valde temat "Vanskelig"... eller "Venner". Båda passar in på min vecka 32 som var då min mammaledighet tog slut och pappaledigheten började för min man!
Färgerna man skulle använda var limegrön, orange och grå.... lite vitt och beige (enligt fotot ovan). Element man skulle använda var bland annat wood, chevron och egengjorda dekorationer. Eftersom jag i vanliga fall gör uppslag för Hey Little Magpie, och använder deras produkter, ville jag denna gång rensa lite i mina lådor! Så jag valde mitt favoritblock med 6*6 papper och några gamla PL-kort. Sedan skrev jag ut den mesta av texten direkt på vitt papper och klippte ut remsor. För dekorationer valde jag mina favoriter av de som fanns på listan. Några trädekorationer har jag inte använt på länge. Men skrivmaskinerna är klara favoriter... speciellt med text i skrivmaskins-typsnitt!
Jag klippte även till lite dekorationer i vellum... och avslutade sedan allt med att strö ut stjärnor och enamel dots på passande ställen.

För denna veckan hade jag lite memorabilia i form av en flyer. Den passar inte riktigt in i uppslagets färgtema... men... för mig är det viktigare att ta med memorabilia än att supermatcha allting! Tycker att uppslagen blir lite mer levande då man tar med "riktiga" saker! Det samma gäller foton som kanske inte är klockrena... ibland blir det inga bra foton från en händelse... men då tar jag alltid med det minst dåliga fotot och kanske minskar ner det lite. På det här uppslaget hade jag exempelvis inga bra foton då våra vänner kom på besök. Till slut valde jag ett där alla tittar ut över en utsikt... den fick duga! :D 

Fler foton finns på min blogg!


Tack för mig!
// Ida, iddypop

1 kommentar:

  1. Så fint!!! Förstår att det var med blandade känslor du gick tillbaka till jobbet...

    SvarSlett