torsdag 24. mars 2016

Lek med Gelatos

Da er påskehelga i gang, og kanskje noen av dere har noen nye produkter å teste ut i ferien? 

Jeg har hatt et lite utvalg av Gelatos som jeg lenge har tenkt at jeg skulle teste ut, men de har liksom bare blitt liggende.. Men en kveld var jeg endelig i grisemodus, og dro fram akvarellark, vannspray og Gelatosstickene mine. Skikkelig knæsje farger som passet perfekt til en tidlig høstuke som bød på en siste smak av sommer :)

Jeg prøvde litt forskjellige teknikker, og på de første her bruker jeg fargene rett på arket. Jeg syns det ble finest resultat av å mette arket med mye farge, og det var da de var enklest å få dusa sammen slik at det ble fine overganger mellom fargene. Ved å spraye på vann, ble fargene tynnet ut og ble mer som maling. Jeg har gått over med forskjellige bakgrunnsstempler på kortene når de var ferdige.


Dette kortet la jeg først et lag med Gesso som base etter anbefalinger fra en video jeg så på youtube, men jeg tror nok jeg hadde fått bedre resultat hvis jeg hadde brukt noe annet enn en pensel for å bre gessoen utover. Men det fikk noen effekter som ikke de andre kortene har, og det ble mye dusere farger, selv om jeg syns det ga et renere resultat uten Gesso.

Dette kortet er helt ferdig, og her har jeg brukt mye mer vann enn på de andre kortene og latt fargene blande seg bedre sammen. Syns det passa godt med et Crazy Bird-stempel på kortet, og skar ut litt av siden slik at jeg fikk dytta bildet under og ikke over stempelet.


Slik ble oppslaget i sin helhet, fargerikt og lekende :)




Her valgte jeg å legge over et vellum-papir for å tone ned fargene litt. Jeg fant ut at pennene mine ikke var helt glad i å skrive på Gelatos, så når jeg skulle skrive en del på dette kortet, så ble det enklere på denne måten.




 Et aldri så lite situasjonsbilde fra kosekroken min :)

En riktig god påske til dere alle sammen, enten dere leser ei bok, koser dere med deres aller nærmeste eller finner roen med papirkos :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar