søndag 17. mars 2019

ABC projekt och förbruka bokstäver

Hej DT-Gunilla här!
Under januari drog jag igång ett ABC-projekt, att dokumentera en bokstav per dag. Jag fick med mig fler på facebooksidan, så det var kul att kunna inspirera varandra. Det var bra att få använda upp en massa gamla chipboard bokstäver också och annat pynt som blivit över.

Här är inledningen på mitt album för 2019, där jag gjorde en allmän sida om vad jag förväntar mig med året.


Se vilka fina glittriga stjärnor jag hade kvar från Papirdesign, som passade bra till vinterbilder och inledningen av år 2019. Jag klistrade den på ett genomskinligt plastkort (återanvänder plast från gamla häften till det), för då är det lätt att sätta ner det i fickan/lommen.


Här är baksidan på fickan /lommen:


(Jag har tagit ur plastkortet för att det inte ska blänka så mycket).

Nästa sida var vecka 1 för januari med bokstäverna A, B, C, D, E och F (eftersom 1 januari började på en tisdag). 


Hittade ett perfekt genomskinligt kort fullt med bokstäver:


Så på dag 1 så blev det A som i "Andas", viktigt dagen efter nyårsafton!
Och dag 2 så blev det B som i "Blåsigt" då vi fick oväder med nedblåsta träd i området. 
Denna dag är lite historisk och fick en utförlig dokumentation.


Titeln "Vinter" i trä och det blå stjärnhimmel-pappret,  kommer från Papirdesign.

Jag fortsatte med C som i "Cilla & Lilli" (kompisar), och E som i "Egentid", F som i "Fika"
De tjocka stora chipboard-bokstäverna är rester från Ali Edwards "Week in the life"-projekt, som är ett favoritprojekt varje år. 


Här har jag en smalare PL-sida för att veckan innehöll inte så mycket foton. Däremot var det ett foto som ändå inte fick plats och därför är gömd bakom bokstaven E .


...och där under har jag satt ett foto med ett PL-projekt. 


Sen fortsatte månaden med flera bokstavsdagar och här är ett exempel från en vecka där jag även använt upp överblivet julpapper från Papirdesign med de fina fåglarna.  


Just denna vecka fick extramycket dokumentation för bokstaven Q, då jag dokumenterade alla frågor (questions) jag fick under en dag.


Det här är baksidan av O, som jag stoppat i en genomskinlig ficka med bling. Ni ser här ett titelkort från vecka 2 som är inspirationskort till den instagramtävling vi just haft. 


Här de sista dagarnai januari, en sida som jag älskar med det fina träpappret som jag hade kvar från Papirdesign:


Och jag hade ett så fint vinterfoto för bokstaven V också, som fick bli en insert på sidan, baksidan av min Q-dokumentation:


Det var ett kul projekt att dokumentera en bokstav per dag, prova gärna!

DT-Gunilla






1 kommentar: