onsdag 20. mars 2019

Moodboard inspirasjon

Har dere fått med dere at Project life i norge fylte 5 år 19 Mars? Vi har laget mange moodboard til inspirasjon til dere, og det er masse fine premier å vinne.

Jeg ble så inspirert  av teamets moodboard at jeg har laget pl-sider til alle i teamet. Moodboardsene ble laget utifra den enkeltes favoritt blomst, favoritt farge og favoritt ord brukt innen pl.

Er du en av de som ikke helt vet hvordan du skal jobbe utifra ett inspirasjons-bilde? Fortvil ikke, du er absolutt ikke alene. Jeg var også selv der en gang. Hva gjør jeg, hvordan skal jeg bli inspirert av bildene, hvordan tenker jeg, hva er rett og hva er galt... Og tusen andre spørsmål dukket opp hos meg de første gangene.

For å svare på det siste først. Det er ikke noe rett og galt med inspirasjonsbilde og løsning på oppgaven. Hva som inspirerer deg, er det nemlig kun du  selv som vet. Derfor er det viktig å fortelle oss hva du blir inspirert av.

Så hvordan tenker jeg når jeg får ett inspirasjonsbilde!
Det første jeg gjør er å finne bildene jeg tenker kan passe til. Ofte ser jeg ett innspirasjonsbilde og vet nøyaktig hvilke bilder jeg vil bruke, noen ganger må jeg lete litt.

Så hva kan inspire oss i ett inspirasjonsbilde?
Noen ganger er det fargene, eller ett element som feks. hjerter, stjerner eller lignende. Motivet kan også inspirere. Eller følelsen du får når du ser bildet. Romantisk, skummelt, friskt osv...
Som dere skjønner er mulighetene mange. Det er kun din fantasi som setter begrensninger.

Her er de forskjellige moodboardene til DT-teamet, og mine tolkninger av de.

DT-Annelen

Her ble jeg inspirert av dråpene og fargen lilla.
Jeg skjønte fort hvilke bilder jeg skulle scrappe, da dråpene fikk meg til å tenke på rompetrollene vi hadde tatt bilde av for noen år siden.
Også hadde jeg veldig lyst til å bruke fargen lilla, da jeg elsker lilla.


Sommerfuglene har jeg laget av skumvoks for barn i noen silikonformer jeg har. 
Denne leiren kommer i flere forskjellige farger, er lett å jobbe med, og blir veldig lette når de er ferdig tørre. Noe som er perfekt til PL og LO sider


*

DT- Bodil

Her ble jeg inspirert av vintermotivet i bildet.
Jeg elsker vinterbilder, så her var valget veldig enkelt


Brukt litt wood weener som jeg har gitt litt farge med embossing pulver.
Felles for alle sidene mine er at jeg pynter med stickers fra papirdesign og dotter


*

DT-Emma

Her visste jeg nøyaktig hvilke bilder jeg skulle bruke. 
Eller det vil si, mine tanker gikk med en gang til en bøkeskog i Danmark, i Tolne, som er bare så utrolig vakker og mytisk. Litt sånn den følelsen jeg får når jeg ser på inspirasjons bildet. 
Når jeg er i Danmark, må jeg alltid til Tolne og en tur i Tolne-skogen. 

Grunnet ett dødsfall i familien, så ble det plutselig ett besøk til Danmark nå i Januar, og selvfølgelig en tur i Tolne-skogen. Veldig spesielt å oppleve skogen uten blad på trærne, men det var også helt fantastisk. Det ble disse bildene som kom i min album denne gangen, takket være inspirasjons bildet



*

DT-Gunilla

Her ble jeg inspirert av selveste teksten, og valgte å bruke den på min side. Bildene måtte jeg denne gangen lete etter, da det var teksten som inspirerte meg. 


Fant ett stempel også som passet til teksten, så det ble også med.


*

DT-Jeanette

Her var jeg veldig innstilt på å lage noe rosa.
Så fant jeg bildene, og fant ut at de gikk jo supert som inspirasjon i fjellene med snø på. Så da ble det vinterbilder med rosa papirer.

Vi er så heldige å ha en flott fjelltopp mitt i byen vår. Med 418 trapper som går i fra centrum og opp. Mitt nedi trappene har det blitt laget en "byrampen" Ett luftig utkikkspunkt over byen.


*

DT-Karin

Denne slet jeg faktisk litt med. 

Jeg var så fokusert på glasset og flasken som jeg syns var helt nydelig, og selvfølgelig fargene. 
Men fant liksom ikke helt noen bilder som gjenga den stemningen jeg lette etter. Så begynte jeg å lage forsiden til mitt 2019 album, og skulle velge bilder til den. 
Da fant jeg utsiktsbildet fra mitt hjem, og visste hva jeg skulle lage.


*

DT-Malene

Her ble det i hovedsak fargen turkis, som inspirerte meg. 

Buttonsen er klemt flat for å passe bedre i lommene til pl-siden.
Fin måte å bruke litt rester på



*

DT-Marit

Her var det masse som inspirerte meg. Jeg hadde veldig lyst å ha noen sommerbilder, da inspirasjons bildet får meg til å tenke på ferie og reiser.
Men igjen, fant jeg ikke de bildene jeg hadde tenkt meg. Så da måtte jeg endre litt synsvinkel.

I inspirasjons bildet er det jo fargene blått og gult, så noen bilder med de fargene kunne jo være noe. Så så jeg disse bildene her, som har blitt tatt en sommers dag jeg var på jobb.
De hadde jo utforsking som tema.
PERFEKT!


Heart er en stickers i foam, med lim på begge sider. 
På den måten kan man enkelt feste glitter eller andre ting på.




*

DT-Monica

Her ble det fargene og stemningen som inspirerte. 
Disse bildene er også tatt nå i Januar da vi var i Danmark.
Her er det soloppgangen ombord på båten mellom Norge og Danmark.

Tittelteksten er wood weener fra Snipart som er farget med stempelputer i 2 farger


*


DT-Elisabeth (mitt eget bilde)

Her er siden jeg laget av mitt eget inspirasjons bilde.
Jeg elsker rosa, min favoritt blomst er løytnanshjerter, og mest brukte ord innen pl er absolutt love.

Jeg valgte derimot å gå bort ifra rosa fargen når jeg laget siden. 
Jeg ble inspirert av ordet love, men på en litt annen måte. 
Jeg ville lage en side som viser kjærligheten mellom mor og barn.
Meg og min sønn
Måtte selvfølgelig ha med ordet love og noen hjerter også





Det var min inspirasjon til dere.
Håper dere ble inspirert til å delta i vår 5 års feiring, der du skal bli inspirert av våre inspirasjons bilder. Dere kan levere ett bidrag til hvert inspirasjonsbilde. 

2 kommentarer: