søndag 15. mars 2020

Enkelt uppslag

Jag hoppas ni alla har förblivit friska såhär i dessa sjukdomstider. Själv har jag, DT-Emma, en helt vanlig förkylning och pollenallergi på det, så jag har hållit uppslaget jag ska visa idag enkelt. Även om lusten att skapa har funnits, så har orken till att lägga ned mycket tid och energi på skapandet inte det. Visst är det tur att även enkla sidor kan pryda sin plats i albumet!






Jag har valt kort och färger utifrån att jag ville ha ett lugnt uppslag, eftersom sidorna innan i albumet är December Daily med mycket foton, text och intryck överhuvudtaget. Efter att ha bläddrat igenom det kan det vara skönt att få vila ögonen lite, tänkte jag.


Titelkortet är bara bokstavsstickers med lite bling. På kortet till höger har jag skrivit ut ett litet foto på min kurslitteratur, skrivit ut på fotopapper och satt fast med 3D-kuddar.

3x4-korten är från vänster till höger en meme som jag delat på sociala medier, lite kortfattad journaling om den ovanligt milda vintervädret och bling, samt två helt odekorerade fillerkort.

Längst ned till vänster har jag använt ett titelkort som filler, och på kortet till höger har jag dokumenterat att min äldste son nu blivit myndig.

Högersidan är en helsida med vit cardstock som grund, och på det har jag fäst en intervju med mig som jag skrivit ut i A4. Jag funderar på om jag ska skriva lite om intervjun på utrymmet ovanför bilden, men har inte bestämt mig ännu, det gör absolut ingenting att låta artikeln tala för sig själv.

Hoppas ni hittat något att inspireras av, och håll er krya!

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar