søndag 24. oktober 2021

Bilfärja till Hönö - ett sommarminne


 Hej!

DT-Therese här.  I somras var jag, min bästis och mina två brorsdöttrar till Göteborg på en semestertrip. Vi hade tur med vädret så första kvällen tog vi vägfärjan över till Hönö och käkade middag på en pizzeria. Jag har gjort ett uppslag om den kvällen. Tyvärr ser jag att jag inte har med min bästis på ett enda av fotona. Sorry Cina! 

Jag har använt mig av färgerna rött, vitt och blått som för mig är nautiska. 



Högst upp på denna sida har jag framkallat ett kort på mig och tjejerna i storlek 10 x 25. 


Titeln är utstansade bokstäver i rött och vitt som jag sedan limmat på varandra så det blir en drop shadow. Det är pillrigt och tar tid men så värt besväret tycker jag. När jag sedan hade limmat dit alla bokstäver kom jag på att det nog heter vägfärja och inte bilfärja men då var det för sent. :) 



Här är en närbild på de dubbla bokstäverna. Det man ska komma ihåg är att sätta den så kallade skuggan åt samma håll. Jag har satt min skugga lite lätt ned åt höger som du ser på närbilden. 



Jag har använt en hel del PL-kort på det här uppslaget. Här har jag satt ett kort i en ficka och sedan stoppat i en massa små fiskar, sjöhästar och snäckor i plast plus ett par metallcharms och sedan svetsat igen fickan med min Fusetool. Först provade jag utan kortet men jag tyckte det blev finare med kort. 


På ett annat kort har jag satt några flatbacks. Jag fick klura en bra stund på vilket som var upp och ned på "stubbarna" och till slut så fastnade jag för detta håll. :) Fyren är fastsatt på utsidan av plastfickan då den är lite tjockare än de andra två. 


På det sista fillerkortet så satt jag bara fast en sjöstjärna utanpå plastfickan. Ibland är det enkla det snygga. :)


Ja det var ett uppslag från sommaren 2021. Hoppas att ni fann det inspirerande. 

Vi ses vid nästa bloggtillfälle. Ha en bra söndag folkens!

//DT-Therese



2 kommentarer:

  1. Så flotte sider du har lagd :) Fint å sette sammen bokstavene slik du har gjort.

    SvarSlett