onsdag 8. februar 2023

December Daily med Simple Stories

 Hej!

Nu är det redan februari men jag har ännu inte hunnit färdigt med min December Daily. En del sidor är dock färdiga och jag tänkte visa några idag. Jag har använt mig av Simple Stories kit Simple Vintage Christmas Lodge. Har också använt mig av dekorationer utklippta från papper från Pysseltagen. 




Jag har i år valt att göra DD i 12" och låta det sitta i samma album som resten av året. Första sidan är ganska enkel. Jag tog ett av de papper som fanns i kitet och delade det så det passade i Becky Higgins ficka A. Det var två fickor där det inte fanns något mönster på pappret så där satte jag dit två PL-kort klippta från ett 12". Det är kortet med älgen högst upp till vänster samt det gröna kortet med en tomte på. Bredvid tomtekortet har jag satt på två polkastänger så det blir lite färg där också. I rutan längt ned till höger satte jag månadsnamnet på dubbla fotomattor för att få det att poppa lite. Avslutade med två enameldots. Ordet december kommer från ett papper från Pysseltagen. 



Jag har blandat vanliga LO och PL-uppslag detta år. En LO handlar om den förskräckliga skjutningen av schimpanserna på Furuviksparken. Jag brukar inte hålla mig till strikta julhändelser i mitt DD utan händer det något annat som jag vill dokumentera så tar jag med det. 



Baksidan av det rutiga pappret var väldigt fint med gröna och röda blad och blommor. Så där passade det bra med en förstoring på när pappa och tjejerna var och hämtade granar. Fotot har dubbel fotomata för att stå ut lite mer. Jag har använt små journalingrutor och ett klistermärke med gran från stickersarket i kitet. 





Nästa sida jag tänker visa är den 23:e det vill säga dan före dan. Här har jag en ficka som innehåller både stående och liggande 10x15 cm kort. Det innebär att det blir en remsa kvar längst in som är 5x30 cm. Där satte jag en remsa papper och dekorerade med lite paket från Pysseltagen samt stickers från arket. 






Närbild på paketen och dörren med siffran 23 på. Genom hela december har jag använt dessa dörrar med siffrorna 1-24 för att markera vilken dag det är. 



Juldagen var det dags för julgröt hos min faster och farbror. Har har jag använt ett papper från Pysseltagen med glöggflaskor. 




Jag har klippt ut några glöggflaskor och satt på 3D-kuddar. Även den lilla grå flaskan sitter på 3D-kudde. 




Här syns dörren bättre. Eftersom det endast gick till 24 så fick jag sätta dit siffrorna 25 själv. Jag hade en extra dörr som fanns på förstasidan i det blocket. Tomten är från Pysseltagen. PL-kortet är från Simple Stories. 






Ja, det var vad jag hade att bjuda på idag. Hoppas att du fann något att inspireras av. 

Ha en bra fortsatt månad. 

//DT-Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar