søndag 26. februar 2023

När man lyckas matcha foton med PL-korten!

Hej, DT-Pernilla här för att visa ett PL-uppslag.

Denna månad har vi ju tema om hur man använder sina PL-kort. Där beskrev bl.a jag hur PL-kort ibland kan begränsa mig i skapandet för att jag vill gärna att de ska matcha i färg med mina foton, vilket inte alltid är så lätt. Ett uppslag kan ta lång tid att skapa för mig om jag inte lyckas hitta tillräckligt bra färger/stil till aktuella foton. I många fall landar det i att jag får skapa egna med mönsterpapper fast jag har mängder av PL-kort.

Men ibland HÄNDER DET!
Att foton och PL-kort matchar perfekt på ett uppslag, vilken lycka! 😉

Ett rätt enkelt uppslag med foton som går i gult och grönt. 
PL-kort som jag lyckades matcha med som går i gult/grönt är från
Becky Higgins "Prismatic Edition".


Dekorationer i form av enamel dots i samma färger....


och Wood veneer.

Det var allt för denna gång!
Missa inte att vi finns på instagram om du vill följa oss: 
@projectlifeinorden
Eller om du vill hälsa på mig: @pillanspyssel

Önskar er en fin dag,
DT-Pernilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar