søndag 19. februar 2023

En enkel början på året

Då är det dags att visa min första sida för 2023. Det är också ett nytt album, jag får plats med två år per album, och i år var det som sagt dags att börja på ett nytt. Utbudet på PL-album har minskat markant de senaste åren, det är jättesvårt att få tag på annat än enfärgade numera. Jag har några oöppnade album kvar som jag köpt på mig, men det blir trist när de tar slut.

Januaris sidor har en tendens att bli ganska enkla när jag gör dem. Månaden innan har jag gjort December Daily, så det blir både mycket scrappande och många foton, mönster, journaling och andra intryck på de uppslagen. Efter den mer "röriga" månaden tycker jag därför att det är skönt att skapa mer enkla, stilrena sidor. 

Jag valde ut blå, grå och trämönstrade kort från Becky Higgins serie Prismatic.  Många kort i Prismatic har asymmetrisk design och det använde jag mig av även på titelkorten.  Titelkortet med Januari är bara tre bitar utskurna från andra kort som är satta på vit cardstock, thickers, en etikett med en stämplad text och ett litet enamel-hjärta för att balansera upp. Det andra titelkortet har även det tre mönstrade bitar, en etikett, några enamel dots, och årtalet i thickers .Jag valde guldiga bokstäver/siffror eftersom Prismatic har flera kort med guldfolie.


De övriga korten är i princip obearbetade, jag har enbart dekorerat dem med etiketter, stämplar och/eller enamel dots. Jag har stämplat med mörkblått, svart tyckte jag blev för "hårt". Fillerkortet längst till höger har guldfolie på sig, och likaså journalingkortet längst ned till vänster. 

Det var allt jag hade att visa idag. Hur ser era förstasidor i albumen ut?

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar