søndag 12. november 2023

Good enough

Hej!
DT-Marit här.
Jag är ju en planeringsmänniska av stora mått. Och perfektionist. Vilket kan göra att mitt PL:ande ibland tar vääääldigt lång tid och det är inte helt ovanligt att jag gör om saker.
Både privat och på jobbet försöker jag jobba med "good enough" även om det är svårt.

För ett drygt år sedan började jag använda mig av Heidi Swapps stämplar och inspireras av det hon gör.
Där handlar det ju mer om att bara stämpla på. Det är inte så noga och en stämpel kan stämplas flera gånger.
I början var jag rätt stel i mitt skapande med hennes stämplar, men ju mer jag jobbat med dem ju mer vågar jag stämpla loss och bara köra. Det har verkligen varit frigörande för mig och ökat takten i mitt skapande.

Nyss fyllde jag 50 och var iväg på en resa. Så idag tänkte jag visa början på de sidor jag ska skapa från resan. Några foton har jag inte hunnit beställa ännu, men titelkort och journaling har jag börjat med.
Titelkortet blev massa stämpar med Heidi Swapp där jag använt distresser i olika färger.


På texten 50-års mixade jag flera färger. Tyvärr blev de lite klena i färgen, så även oktober, så här fyllde jag i med tunn svart penna. Det är ju inte så nog liksom. Good enough var det ju som gällde.
Vilka stämplar jag använt ser ni längre ner i inlägget.

Jag ville också ha en förklaring till resmålen och varför de var viktiga för mig. De hade funnits på min bucket list länge. Därför tyckte jag den rundade stämplen nertill på titelkoret passade bra. I haven´t been everywhere, but it´s on my list.
För att få med all text blev det ett jornaling card i storlek 10*15. Jag har använt en stencil från Gummiapan som matchade Heidi Swapps stämplade löv väldigt bra.
Det blev också lite dekoration med en dies med ekollon från Gummiapan.


Jag gjorde också ett enklare kort utan stencilen där ekollon fick vara i fokus. För det var så mycket ekollon där vi var.


Eftersom jag inte hunnit beställa några foton än matade jag in bilderna på de kort jag gjort tillsammans med de foton jag kommer skicka efter i Becky Higgins app. Så här kommer min sida bli.
Här ser ni stämplarna och distresserna jag använt. Samtliga från Heidi Swapp.



Nedan är stencil och dies från Gummiapan.

Det var allt för den här gången. Hoppas ni fått lite inspiration kring hur ni kan släppa loss och stämpla loss lite. Och fått lite tips på hur ni kan skapa era höstsidor.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar