søndag 10. desember 2023

December Daily - en lightversion

Hej! DT-Helena här!
Julen står för dörren och i pysselrummet kryper allt fler julfärgade papper och dekorationer fram. December är en månad som många dokumenterar i ett separat December Daily-album. Varje år drömmer jag om att göra ett sådant album men lika ofta som jag börjat, lika ofta har jag misslyckats med att färdigställa något. Jag har helt enkelt för mycket annat som tar upp min tid veckorna innan jul.
För några år sedan testade jag att göra en lite enklare variant i mitt vanliga 12x12-album, och det är den enda gången jag har lyckats med att dokumentera varje dag i december. Här följer några axplock från sidorna jag satte ihop:

Jag delade in uppslagen så att varje sida rymde två dagar, och de olika dagarna markerades med titelkort med dagens datum på. Datumkorten gjorde jag i Word och printade ut, därefter klippte jag ut dem och klistrade upp dem på olika mönstrade papper.

På sidan här ovanför har jag i stället klistrat upp datumkorten på mönstrade PL-kort. Alla dagar dokumenterades inte med utförliga berättelser och texter, ibland blev det mest foton.


Och alla dagar handlade inte nödvändigtvis om juliga saker. Den 11 december på bilden här ovanför var det mer intressant att dokumentera nya kontor, snöslask och Star Wars-teckningar! 

Men julbak och julpynt kändes dock givet att ha med på sidorna!

Saknas tiden för att göra ett "riktigt" December Daily, så kan det vara ett alternativ att göra en light-version i stället. Enkelt, snabbt, men ändå fullt av julstämning, glädje och roliga minnen!

Hur dokumenterar du dina december- och julminnen? 

Tack för titten!
/Helena


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar