søndag 3. desember 2023

Min Desember

 

Hei og god advent. 
Endelig er Desember her 
og vi kan kose oss med alle forberedelsene frem mot jul.
I dag vil jeg vise dere min måte og lage Desember Daily på.


Sånn ser årets album ut. Bildet til venstre, viser albumen sånn jeg kjøpte den, 
og bildet til høyre, er etter at jeg pyntet den litt.
Merry christmas er en wood weener som jeg har embosset med rødt og gull, tallene er stickerser.

*

Jeg skal altså også i år lage min form for Desember Daily. 
Men i år har jeg gjort mye planlegging på forhånd. 
Da er det bare bilda igjen som skal settes inn. 
Det bør gjøre prosessen med DD mye enklere.
Planen er at om jeg klarer å bruke en liten time hver dag, 
Så bør albumen være ferdig når Desember er over. 
Så gjenstår det og se om det vil stemme.

*

Jeg begynte først med og finne frem ark og pynt som jeg ville bruke i år. 
Og fargevalget ble rødt og gull som en rød tråd. 
Jeg er ikke så opptatt med at bilda skal være tatt på selveste dagen, 
men mer at jeg får dokumentert hverdagen og høydepunkta i Desember.

Papirene er fra forskjellige leverandører. Mest papirdesign. 
Litt Ciao Bella og Studiolight 

Jeg bare elsker denne juleserien fra 49 and marked. 
Dette blir pynten i albumet

*

Jeg laget derfor en oversikt over de temaene jeg ville ha med i albumen. 
Søndagene i advent, bursdagen til en i familien, kakebaking osv.


*

Prøver og la temaet gå igjen i forsidene til dagene. 
Med masse rester fra forsidene, blir det enkelt og gjennomføre en rød tråd i farger og pynt. 
Her er noen av forsidene jeg har laget.

Dag 1. Her blir det bilder av oss i familien. 
Denne siden blir det ikke bilder i plastlommer, men bildene skal få plass i filmstripen. 



Dag 3 er 1 søndag i advent. Da blir det bilder av adventsstaken

Detaljer fra side 3. Kransen er laget av acetat, så den er gjenomsiktig. 
Pyntet med litt dotter og glitterlim

Dag 9 er bursdagen til ene grand-tante-barnet.
Måtte selvfølgelig gjøre litt mer utav denne siden.
Og gleder oss til bursdagsselskap

Litt detaljer. Klippet ut elementer og limt lag på lag.
Pyntet med dotter

Varm drikke er temaet for dag 11. 
Så  mye godt. Kakao, julekaffe, gløgg, en god varmende te.
Må finne igjen julekrusene mine til denne dagen.

*

Det var det jeg hadde for i dag.

Husk og puste imellom slaga og ikke la stresset ta overhånd.
Adventsklem fra 
DT-Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar