søndag 26. mai 2024

Komprimering av minner

Hei. DT-Elisabeth her. I dag er det min tur til og inspirere dere. Jeg holder på med siste innspurt av 2017. Og gleder meg så til og bli ferdig med de, og kunne gå fremover til 2018. 

Noe av det jeg likte best når jeg begynte med PL, var at man kunne ha med så mange flere bilder. Hadde jeg en serie bilder fra samme opplevelse, kunne jeg bruke hele serien. Men som årene går og albumene og bokhyllene fylles opp, og etterslepet bare blir større og større, så har jeg nå måtte inngått ett kompromiss med meg selv, og begynt og komprimere. I dagens innlegg vil jeg vise dere de siste sidene jeg har laget, der jeg nå har komprimert minnene og klart meg med over halvparten av sidene jeg egentlig hadde tenkt i utgangspunktet. Det viktigste er jo at minnene og bildene blir lagret i albumene, ikke nødvendigvis at alle bildene skal være med.


Her hadde jeg egentlig tenkt 2 eller 3 sider. Men alle bildene er fra samme dagen og samme turen, så de passer godt sammen. Og selv om guttungen på denne tiden var opphengt i kollektiv transport, så må ikke det dokumenteres opp og ned og i mente hver tur 😆
Her får jeg allikevel ett godt innblikk i dagens hendelser og minnene kommer i album.


Denne siden er satt sammen av 2 tenkte sider. Bildene der guttungen og jeg balanserer på fortauskanten, har jeg en hel serie av, og hadde tenkt og ha de på en egen side. Men her får jeg fremdeles frem lekenheten i bildene, samtidig som jeg komprimerer. En fin måte og komprimere på er flere mindre bilder som dere ser her.



Denne siden skulle egentlig bli veldig mange sider. Hele 4 sider fikk jeg samlet her. Og den følelsen er så utrolig digg. Det vanskeligste med komprimeringen er selvfølgelig valget av bilder. Når jeg egentlig hadde nok bilder til 4 sider, så ble det en del bilder jeg måtte utelukke. Men resultatet er jeg veldig fornøyd med, og kan fint klappe meg selv på skuldra her.




Denne siden er nok den som er mest autentisk utfra utgangspunktet. Så her ble det ikke så mye komprimering, men det var neste side i albumet, så da tok jeg den med. En annen ting jeg gjør med sidene nå, er og holde de så rene som mulig. Lite pynt og med min egen utfordring, lite eller 
INGEN DOTTER! Det i seg selv er jo en utfordring for meg. Også er det veldig kjekt og kunne finne frem gamle skatter og få brukt de. 


Noen sider er vanskelig og komprimere i forhold til hva som passer sammen, men da har jeg valgt og bruke små PL-lommer, som ikke rommer så mye.
For og få fortgang i prosessen, har jeg også laget meg en kurv med ett lett utvalg av pl-kort, som jeg blar i, fremfor og lete etter det perfekte pl-kortet fra hele min samling. Det jeg ofte bruker mest tid på når jeg lager PL. er og lete etter det perfekte pl-kortet og den perfekte pynten. Nå holder jeg meg til ett mindre utvalg som passer til temaet jeg jobber med. Selvfølgelig, om jeg absolutt ikke finner noe i det lille utvalget, så leter jeg videre. 


Dagens siste side. 
Denne skulle egentlig være en stor side, med bilder fra samme serie. 
Men siden dette ble baksiden til den forrige siden, så måtte det bli sånn.
Plukket ut de bildene jeg liker best, og resten av bildene ligger jo på dataen!

Det var det jeg hadde for i dag. 

Ønsker dere en flott maidag videre. 

Stor klem

DT-Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar