søndag 9. juni 2024

Rustik känsla från Prag

Hej!

DT-Marit här och jag fortsätter med att blogga från mitt album för 2023 som jag håller på att slutföra. Och då min 50-års resa till Tjeckien och Tyskland. 

Jag har tidigare visat upp ankomsten till Prag - Färgglatt från Prag, där jag jobbade med starka färger. Men allt eftersom jag skapade sidor från vår vistelse där så kände jag att jag behövde göra mer rustika sidor. Alla gamla byggnader, vårt mysiga hotell med frukost nere i källarvalv mm krävde verkligen rustik känsla på PL-korten. Jag hade också foton på röda fordon och framförallt gamla röda bilar så ville jag på något sätt framhäva detta. Jag hade även foton från det kända astronomiska uret i Prag med massa urverk och kugghjul.
Till min stora glädje kom jag på att jag hade blocket Man´s World från Craft & You (se bild nedan). Det hade både rustika papper, röda bilar och kugghjul. 

Så här blev den första sidan på tema rustikt.

Jag har använt ett papper från blocket med lite rustik stenkänsla där jag skrivit min text. Jag har sedan stansat ur en röd bild ur blocket, den passade klockrent till mitt foto med röda bilen. En text-die med "travel" från lite rödfärgat papper i blocket.

Jag hade sedan lite svårt att hitta ännu ett passande papper att skiva text på. Men så kom jag på att jag fått ett födelsesdagkort från hotellet tillsammans med en flaska bubbel. Det fick bli mitt PL-kort. Dekorerade med lite kugghjul jag stansat ut från samma block som ovan. Tyckte det passade in både till bilen och foton på den kommande sidan.

Så här ser baksidan ut, lite kul att ha den kvar.


På den andra sidan har jag foton från det astronomiska uret.


Återigen ett PL-kort med lite rustik känsla med murstenar och där jag lät dels mönstret i pappret med den blå stämpeln synas men gjorde också en dekoration med dies och pappersbitar.


Ett enkelt filler card med massa kugghjul och mätare för att matcha astronomiska uret. 

Slutligen ett PL-kort där jag satt ett foto på en öl jag drack och sparat en båtbiljett, som lämpligt nog gick i rött den med.


Så här blev med dubbelsida. Rustikt och rött i fokus.

Här är blocket jag använt papper ifrån.

Blocket Man´s World från Craft & You

Det var allt för den här gången. Önskar er alla en härlig sommar! Glöm inte att ta många bilder så ni kan njuta av mysiga stunder i pysselrummet i vinter. 

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar