søndag 14. april 2024

Färgglatt från Prag

Hej!
DT-Marit här. Regn utanför mitt fönster och jag längtar efter vår, sol och värme. 
I väntan på det så skapar jag lite färgglada höstsidor från min 50-års resa i höstas.
Vi bilade då i Europa och ett av stoppen var Prag. Så idag visar jag upp en färgglad sida därifrån.
Jag valde att plocka upp färgerna grönt och orangea från min och mannens tröjor.


På titelkortet har jag använt stämplar från Heidi Swapp, se vilka på bild nedan. Jag har stämplat med Distress Oxide på vanligt vitt albumblad och skrivit texten på min skrivmaskin.


Jag har också använt ett svagt mönstrat papper som PL-kort. Det kommer från ett pappersblock från Craft Consortium som är så användbart när man vill hitta matchande papper att skriva sin text på. Se bild på blocket här nedan. Lite fler stämplar som dekoration på PL-kortet. Jag stansade också ut ordet relax och färgade in det med oxider i passande färg.


Fler färg- och temamatchande dekorationer.


Här är produkterna jag använt.


Jag tänkte också passa på att visa upp hela uppslaget då ovanstående är högersidan. Vänstersidan är startsidan för min resa som jag visade upp i höstas, men då var den inte riktigt klar.
Ni kan läsa mer om den processen här Good enough
Så här ser vänstersidan ut, skapad med stämplar, distresser och dies.


Jag vill också tipsa om att prägla mynt för specifika utflyktsmål. Jag tyckte det blev en kul och lite annorlunda dekoration.


Lite fler höstdetaljer från sidan.


Det var allt för den här gången, men besöket i Prag och övriga stopp på min födelsedagsresa kommer ni få se mer av längre fram.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar