søndag 7. april 2024

Bandyfinaler och Sibylla-stop

 Hej!

DT-Therese här som tänkte visa ett uppslag till i min Spiral notebook. Så här ser ett uppslag från mars ut. Till vänster ett matstopp vid Sibylla och till höger en sida om SM-finalerna i bandy som spelades här i Västerås. 


När jag väljer ut vilka foton som ska få vara med så går jag igenom telefonen samtidigt som jag kladdar lite i spiralboken. Så här såg t ex sidan ut för bandyfinalerna innan jag satte dit alla foton och texten. Det är lättare att veta var de olika fotona ska sitta. Jag skriver med blyertspenna och sedan suddar jag eller sätter foton över. När jag laddat upp det valdra foton i printappen så sätter jag en liten bock så vet jag att den rutan är färdig. 


Här är lite av alla foton. Jag har framkallat för februari och mars. Det blev två A4-papper och några vanliga 10x15 cm fotopapper. När de sedan kommer från Crimson så klipper jag försiktigt ut alla foton. Jag måste införskaffa mig en liten giljotin för att göra detta lättare. De små fotona passar inte i min stora skärmaskin och det blir lätt lite snett när man klipper, hur noga man än är. 




Så här blev då sidan med banyfinalerna. Jag hittade en stämpel med en skridsko som jag tyckte passade i rubrikrutan. Bokstäverna är gamla från Glitz. Bäst att passa på att använda upp det man har. :)





Jag satte tid några enameldots och en wordsticker som lite dekoration. Man får nog inte använda för mycket enameldots då det blir väldigt bulkigt men jag kan inte låta bli ibland. 



Och så här blev sidan om Sibylla-stoppet. 


Jag är inte nöjd med rubriken. Jag tror jag ska lägga på en bredare svart rand runt ordet Sibylla men blir det inte bra så får jag antingen låta det vara eller skriva ut en Sibylla-logga från nätet och sätta dit.



Har även satt dit en liten guldblomma som dekoration. 




Jag är hittills nöjd med detta system. Det jobbigaste är att resiza fotona och få dem utklippta rakt men det är inget som stör så fasligt. Jag tycker det är skönt att veta var allt ska sitta när jag väl får fotona och det är inte någon stor och klumpig pärm att släpa med på besök hos någon eller på scrapträffar. 

Nu hoppas jag att våren kommer snart så vi får fota fina vårblommor och solen!

Ha en skönd söndag!

//DT-Therese







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar