søndag 5. mai 2024

Week In The Life inspiration hybrid

 Hej DT-Gunilla här,

Varje år dokumenterar jag en vanlig vecka i mitt liv tillsammans med ett gäng från hela världen, med inspiration från Ali Edwards under namnet "Week in the Life". Förra året inträffade veckan i april och jag tänkte visa lite sidor från den. Blev väldigt inspirerad av DT-Helenas inlägg förra veckan och kommer härma lite till årets Week In The Life. 

Jag använde vackra papper inspirerat från både DT-Pernilla och DT-Marit, samt såg till att göra av med mina gamla dekorationer.


I början av albumet ser jag till att få med datumen som veckan avser:

Och inleder varje år med en kort sammanfattning av familjen, även om något barn befinner sig i utlandet.


De flesta år har jag även tagit med teman som jag sorterar upp foton ifrån. Enklast är att lägga teman separat på slutet istället för att baka in dem per dag som jag gjorde förra året. 

Återkommande upplägg är enklast, så jag stämplade en titelsida med dagen och temat.

Och följande sida lade jag in själva dagboken, dvs dagens händelser.


Förra året gjorde jag det enkelt för mig och gjorde en hel del digitalt i gratisprogrammet Canva, och här är exempel från måndagens tema: rutiner.

Och här ser man hur bra färgerna på pappret fungerade ihop med fotona.

Några foton brukar jag ha uppförstorade för att få in känslan i fotot, och jag använder ofta självutlösaren på min iphone. 


Tack för titten! /

DT-Gunilla


Följ gärna vår gemensamma instagram @projectlifeinorden och om ni vill så besök gärna mitt instagram @gunilla_pysslar








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar