søndag 29. september 2024

Breakdown

Hej!
DT-Marit här.
Jag gillar att skapa i rätt årstid. Att på hösten skapa med hösfoton osv. Så när det nu var dags för bloggdag för mig så tänkte jag att det var passande att slutföra sidorna från min födelsedagsresa förra hösten.

Så i fredags kväll satte jag mig för att skapa sidan just från min 50-års dag.
Ni som brukar läsa mina inlägg vet ju att jag brukar skriva min journaling på min gamla skrivmaskin. Till min stora besvikelse så verkar den ha gett upp. Den matade inte fram färgbandet utan stod och tuggade på samma ställe. Jag testade allt, bytte t.o.m. till nytt färgband men inget funkade.
Breakdown av skrivmaskinen och min hjärna. Vad gör jag nu?!?

Så det fick bli plan B, att skriva för hand. Det blev inte som jag tänk, men det blev en födesedags-sida. Kanske gör jag om texten i framtiden. På någon konstigt sätt tycker jag den sticker ut för mycket när jag skriver den för hand.

Så här blev i alla fall min sida från min 50-års dag i Prag.
Jag har använt cardstock i lite olika orange toner för mina dekorationer och som fotomatta till några av fotona.


En pil fick peka ut ön där vi satt och skålade 12:08 vilket är tiden jag föddes.


Valde cardstock som fotomatta på några foton. Detta är från frukosten på min 50-års dag. Första hotellet jag bott på som har prosecco på frukostbuffén. Passande.


Passande dies utstansade i cardstock. Flaskan och glasen är från Gummiapan. Likaså textrutan


Det var allt för den här gången. Det blir inte alltid som man tänkt sig och om jag lyckas laga skrivmaskinen eller inte lär ni ju märka i kommande blogginlägg.
Jag ska iallafall skicka efter fler foton från resan, så jag är redo för mer PL-stunder.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar