søndag 22. september 2024

Sommarsida - från skiss till färdig layout

 Hej!

DT-Therese här  

Idag tänkte jag visa hur det gick till när jag fixade ett uppslag om sommaren i min PL-bok. 

Jag brukar göra ett uppslag om varje årstid för jag tycker det blir en bra kapitelavdelare  

Så här ser sommaruppslaget ut. 



Jag börjar alltid med att lägga ut fotona så jag ser var de passar in så det blir balans i uppslaget. Ibland har jag gjort denna process redan när jag bestämmer vilka foton jag ska ha med. Då skriver jag med blyertspenna i rutorna. 





Jag gjorde detta uppslag när jag var på Ölandsscrappen i augusti. Där fanns Gummiapan med som butik och de hade en perfekt die till mig. En rollator! Jag stansade ut en i rött och en i svart och pusslade ihop dem så det blev en som liknar min rulle. Sorten heter Karl Oscar så därför skrev jag in namnet också. 



Jag satte ett somrigt papper på de rutor som inte fått något foto och så en rubrik så var det färdigt. 



Hoppas ni har det bra i den soliga hösten och scrappar på. 

// DT-Therese


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar