søndag 7. juli 2019

1 år på 3 uker

Hei. I dag er det jeg DT-Elisabeth som vil gi dere litt inspirasjon. Er du som meg langt bak å være ajour i dine album? Jeg er i hvertfall ikke ajour på noen som helst måte. Men jobber med saken. For noen uker siden var jeg endelig ferdig med årets album, uke-4-uke 2015. Yes tenkte jeg ett år til ferdig.

Så begynte jeg på friskt mot og se på neste året. Hmmm, så lite bilder jeg har tenkte jeg, her lager jeg måned-4-måned istedenfor ukentlig. Så jeg printet ut noen "få" bilder av Januar. Noen få bilder ble nesten 40 bilder, så kanskje jeg hadde flere enn jeg trodde!
Jeg begynte å lete etter lommer og kort/papir. Fant ett papir fra Bobunny med januar og vintermotiv. Perfekt. Men jeg hadde bare ett papir, så måtte ta en kjapp tur innom min lokale butikk for å finne noen til. Der fant jeg hele året i samme papir serie. Ett ark pr måned. Dette var mitt i blinken. Så vi endte opp med hele serien og nok ark til hver måned.



Så var det hjem og begynne. Sidene ble enkle med arket som inspirasjon og stickerser og dotter fra Papirdesign til pynt. Noen pl-kort som matchet og noe restepapir ble også brukt. Vips så var jeg ferdig med Januar på bare ett par dager. Herlig og gøy var det. Februar var på gang før jeg rakk og tenke så mye over det. Her kommer noen bilder av noen av de over 70 sidene jeg fikk laget.


Teksten Winter er fra en remse med avklipp fra ett annet ark. Jeg tar alltid vare på sånne remser med tekster på. De er supre og bruke til pl.


Dette bildet "under" er egentlig 3 bilder som jeg har lagt oppå hverandre 








Og ca 3 uker senere var hele året ferdig. En fin rød tråd gjennom hele albumet i form av arka til Bobunny, stickerser og dotter fra Papirdesign. Litt andre ting ble brukt som pynt noen måneder for å få litt brytning. Og sånn ble hele albumen. Filmet albumet sånn at dere får en titt inn i vår hverdag.



1 år på 3 uker. Så gøy å være ferdig med nok ett år. Nå er det bare å kaste seg over det neste.

Legger du igjen en kommentar, så er du med i vår utfordring; Summertime som varer til 31/8. For hver kommentar du legger igjen på våre innlegg nå i sommer, så får du en lodd og sjansen til å vinne denne blokken Summertime fra Maja design. 


Du kan lese mer her:
Summertime

Ønsker dere alle en fin sommer.
Klem DT-Elisabeth

7 kommentarer:

  1. Hej!!
    För det första: Vilket konstverk till album du gjort!!!
    För det andra: Jag räknade dina sidor och vet nu hur jag ska få till mitt album för 2018. Det var bara sjukdommar från mars till kan. i år.
    Jag hann pyssla mycket och letade efter just dessa papper för att få lite ljus o glädje trots alla sjukdomar. Men hittade inte dom NÅGONSTANS!!
    För det tredje: Nu tävlar jag här och hoppas att jag vinner så mitt album blir klart snart!!
    Ha en go sommar!!!
    Mvh Ulrika Karlsson Leon i Halmstad i Sverige

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulrika. Tusen takk for fine ord😊 papiret jeg har brukt er fra Bobunny. Jeg fant mine papir i en scrappebutikk som heter Scrapomania.no. Denne er desverre på vei til å bli lagt ned, men send de en pm på facebook og hør om de har flere igjen. Usikker på om de sender til Sverige. Lykke til med ditt album😊 DT-Elisabeth

      Slett
  2. For et flott album 🤩 og for en jobb 🤗

    SvarSlett
  3. Imponerende indsats på 3 uger. Dejlige sider.

    SvarSlett
  4. For en jobb du har gjort. Jättefint. Och Bo Bunnypappren är superfina.

    SvarSlett
  5. Wow! Inte illa! :) Jättefina sidor och vilken flax med de fina pappren från bobunny!
    Hälsningar Birgit

    SvarSlett
  6. Kjempeflotte sider! :)
    Ehh....ja, jeg henger skikkelig etter....har nettopp begynt på 2008 (scrapper alt) så det begynner å bli noen år .. :) Veldig greit å gjøre som du har gjort her :)

    SvarSlett