onsdag 24. juli 2019

Love, Love, Love


DT-Marit här. Hoppas ni alla har en skön sommar, var ni än är och vad ni än gör. Jag tänkte idag bjuda på en sida långt ifrån sommar och sol och bad.
Ni som brukar läsa mina inlägg vet ju att jag gillar att göra egna PL-kort, men när vi hade bytesveckor så fick jag ett fantastiskt kit från DT-Emma och kom då igång med att skapa med PL-kort från vår resa till Österrike i vintras.
Jag kände därför att jag ville fortsätta med skapandet från den resan. Under våra bytesveckor så avslutade jag med en sida från Alla hjärtans dag och här följer nu fortsättningen på den sidan.
  

PL-korten jag använt kommer från Studio Calico och jag tyckte kärlekstemat passade så bra till en sida från Alla hjärtans dag.
Jag hittade flera fina passande PL-kort men alla rymdes ju inte och valet stod mellan att välja en av dessa.


Men bägge rymdes inte, så det blev lite klipp och klistra. Kortet med upprepande texten LOVE LOVE LOVE i guld var ett 6*4 kort som jag skar till så det blev 4*4 och sedan klippte jag ut texten ”Love You” och fäste ovanpå.
Av det jag skurit bort från det stora kortet kunde jag sedan skapa en banner att använda som dekoration på ett foto. Hjärtat stansade jag ut från det överblivna pappret från kortet ”Love You”.


Min journaling är skriven på att vanligt vitt albumblad. Av kortet ”Love You” fanns det fortfarande lite material kvar och jag skapade då en bård nertill på kortet. Hjärtat jag fäst som dekoration är en restprodukt från dekorationen på fotot längst ner till höger.
Jag gillar när man kan göra nya varianter på PL-korten genom att matcha och klippa och klistra.


Notera min flair jag satt på fotot på hamburgaren. Jag gillar att spara på diverse saker från resor. Nyckelkortfickor, brevpapper, servetter, visitkort mm. I det här fallet så sparade jag på flaggan ni ser i min hamburgare. Den ser rosa ut på bilden, men det är ljuset från min jacka. I själva verket är den svart-vit. Av flaggan stansade jag ut med min en-tums-punsch och satte en epoxybubbla på och skapade denna flair.

Det var allt för den hör gången. Lämna gärna en kommentar. Då är du med i vår tävling Summertime. För varje kommentar du lämnar på våra inlägg i sommar så får du en lott och har chans att vinna pappersblocket Summertime från Maja design. 


Ni kan läsa mer om tävlingen här:


Scraphälsningar från Sverige!

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.

5 kommentarer:

  1. Så himla fint du gjort ❤

    SvarSlett
  2. Kjempefin side! Flotte bilder og PL kort :) Matchet veldig bra sammen :)

    SvarSlett
  3. Flott sammensatt side hvor farger og elementer harmonerer 😊 Takk for titten!

    SvarSlett
  4. Åh så fin sida.Jag brukar också spara små minnen att använda i mitt PL. Senast en prislapp från kanin inköpt på Liseberg.

    SvarSlett