onsdag 10. juni 2020

Hur jag inleder en månad och upprepningar

Hej DT-Gunilla här, jag tänkte visa hur jag inleder en månad - i detta fall juli 2019, samt hur jag tänker när jag upprepar något.

Det här är min PL-sida för första veckan i juli:


Titelsida
För att få en lugn inledning och avdelare från förra månaden kan jag tex lägga in en LO, men i detta fall ett vackert papper i en smal plastficka (6X12 tum).


Jag har nämnt det förut och upprepar det igen (hi hi) : nämligen att jag strävar efter upprepningar på en sida för att få en röd tråd i den:

Upprepning 1: 
Ett tema eller ord, här har jag valt JOY. Ali Edward har ofta PL-kort som innehåller ett tema och det underlättar. 

Här har jag klippt sönder ett PL-kort som innehöll en massa texter med JOY : "Filled with joy", ett långt ordspråk på titelkortet med Joy inkluderat, "Scatter joy", "My heart is open to joy" och slutligen "Keep choosing joy. Again and again". 


Upprepning 2 
är en siffra för dagens datum (1, 2, 3, 4, 5, 6)

Upprepning 3
 är stjärnor: se nedan hur jag satt en stjärna på den utklippta texten som 
ytterligare en designmässig och enkel upprepning.


Upprepning 4
 är färgklickar och i detta fall har jag upprepat rött som små färgklickar 
här och där, samt grönt för att förstärka upp lite grön färg från fotona och titelkortet.
Rött och grönt är motsatsfärgerna till varandra, och jag har fått tips någon gång att använda kontrastfärger i ett uppslag.  

Tack för att du ville läsa mitt inlägg, och berätta gärna på Facebookgruppen (Project Life i Norge) hur du tänker när just du lägger upp en PL-sida?

DT-Gunilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar