onsdag 19. august 2020

Första sidan i mina olika sorters album

 Hej!

'DT-Therese här. Idag tänkte jag visa lite om första sidorna i mina album.

I mina årsalbum brukar jag sätta in årtalet och eventuellt nåt foto på mig själv (kanske från nyårsfesten dagen innan) som här i 2019 års album.

Här har jag dessutom använt ett nyårskit där det fanns både papper och stickers. Mittenkortet är för att få in lite färg på uppslaget. Där har jag skrivit att min förhoppning är att 2019 ska bli mitt år för sämre än 2018 kan det ju inte bli. Det blev inte sämre men nästintill lika illa men det är en annan historia. 

************

Men det finns ju så klart UFOs (UnFinished Objects) här också. Så här ser första sidan för 2014 ut fortfarande, 6,5 år senare. Någon gång blir den väl klar får vi hoppas.  Man skulle kunna samla några scrappande vänner och ha som mål att bara ta tag i sina UFOs. Det tror jag att jag ska göra när Coronan är över. :)  Jag har i alla fall fått till årtalet och ett kort nere i högra hörnet. Och jag har ju skrivit vad det ska vara för kort. Tydligen vill jag ha in foton på både mig och min bil. :)

**********

I mina resealbum finns också en första sida så klarat. Den här från 2012 är från Venedig albumet. Från början var det endast vanliga LOs eftersom jag inte hade en aning om Project Life när jag började med det albumet i november 2012. Men i april 2013 så blev jag varse om detta fantastiska sätt att dokumentera och då hamnade det allt lite PL -sidor även i Venedig albulmet. Det hr är ett papper med italienska flaggan där jag stansat ut bokstäverna i samma färger och satt på. Enkelt men snyggt tycker jag. 

********

Min resa till Turkiet var i november 2013 och här har jag satsat på en hel PL-ficka som första sida. Detta var den första resan där jag från början visste at jag skulle blanda PL och vanliga LO. Här har jag sparat boardingkortet. Flaggan har jag gjort själv, av en slump faktiskt cirka ett år innan resan. Satt hemma hos en kompis och gjorde julkort. Jag hade stansat ut en cirkel i en cirkel och stjärnan ramlade ned bredvid på det röda pappret. Oj, sa jag, jag har redan gjort ett kort till Turkietalbumet fast de är ett år kvar till resan. :) 



***********

Första sidan i mitt Skåne 2008-album har en LO med mig på. Sommar, sol och lata dagar. Inget resmål och inget årtal. Det informationen står på pärmen i det här fallet. 

Ja det var lite från mig om mina olika första-sidor. Hoppas att du tyckte det var intressant att läsa och att du, om du nu gjort det, slutar skämmas över dina ofärdiga sidor. :)

Ha bra onsdag folkens!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar