søndag 25. juli 2021

April och Maj

 Idag ska jag, DT-Emma visa upp mina sidor för april och maj. Jag hade svårt att hitta något bra kort-kit som passade mina foton, men så kom jag på att jag hade fått med när jag köpte ett annat kit några enstaka kort från Becky Higgins som heter Cottage Living, och letade upp dem. Egentligen matchar de inte heller fotona, men jag tyckte att de passade bra ändå på något vis. Korten jag hade fått räckte precis, det var bara en handfull 4x6-kort och något dussin 3x4. Rosa är egentligen inte min färg alls, men jag använder den en del ändå, eftersom den ofta förekommer på foton av mina barn, främst min yngsta lilla nippertippa. Fast, just på dessa foton är det min näst yngstas jacka som går i den färgen.


Jag har använt mig av wood veneers, enamel dots/shapes, stickers och etiketter.

Aprils titelkort gjorde jag genom att skära en bård med blommor från ett 3x4-kort och fästa på ett stort kort med trämönster. Jag skar även itu en etikett, fäste en wood veneer, enamel dots och en grå stickers. Bokstäverna sitter på 3D.kuddar, och så har jag ritat på dem med en vit penna för att de ska sticka ut lite extra från bakgrunden.

 

På titelkortet för maj har jag skurit ut två bitar från kort i serien och fäst på vit cardstock. Här använde jag den andra halvan av etiketten från aprils titelkort, samt en annan etikett under titeln. Även här sitter bokstäverna på 3D-kuddar och jag har använt enamel shapes.


De andra korten har jag inte gjort så mycket med annat än eventuellt dekorerat, förutom journalingkortet längst upp på högersidan. På det har jag skurit ut den rosa ramen och träbakgrunden, och fäst på ett rutat kort tillsammans med en liknande stickers som på vänstra uppslagets titelkort.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar