søndag 1. august 2021

Pip, pip,pip - ett fågelbo på balkongen.

 Hej!

DT-Therese här med ett inlägg mitt i semestertiderna. Själv kom jag hem igår från en liten tur till Göteborg. Vem vet, bilder därifrån kanske dyker upp här i bloggen så småningom. 

Plötsligt en dag nu i juli upptäckte mina föräldrar ett fågelbo på sin balkong. Det såg inte så mycket ut för världen just då men bara ett par dagar senare var det högt och fint byggt. Det var en koltrast som låg där och såg lite finurlig ut. Ett par dagar senare när de var ute på balkongen upptäckte de två ägg i boet. Slutligen fanns fyra spräckliga ägg. Koltrasten låg och ruvade och två veckor senare kläcktes äggen.  Mamma och pappa koltrast turas om att hämta mat till de små men mina föräldrar kan gå fram och fota dem vilket de gjort varje dag för att följa utvecklingen. 

Eftersom jag fått fotona på SMS så har jag framkallat dem i storlek 6x9 cm hos Crimson. Här ser du hela uppslaget. Jag har använt några väldigt gamla PL-kort som jag inte vet vilken tillverkare/kollektion de tillhör. 





Ett av PL-korten hade ett litet fågelbo så det använde jag som journaling card. På kortet till vänster har jag satt dit ett litet fågelbo som är upphöjt lite med klisterkuddar.




På detta foto har jag klippt ut själva boet med de tre kläckta äggen och ett okläckt. Satte fotot på ett grönt papper för att få det att lyfta lite från underlaget. 



Som fillerkort valde jag detta vackra kort med Ett T som i today. På detta kort satte jag en fin fågel som jag klippt ut från klipparket Dear Diary från Mintay. 


Jag avslutade som vanligt med lite wordstickers.



Ja, det var ett lite enklare uppslag från mig så har mitt i sommarhettan. Hoppas att du tyckte det var kul att följa koltrastarnas första vecka på mina föräldrars balkong. 

Ha en fin sommar!!


4 kommentarer:

  1. Så flotte sider :) og ikke minst bilder :o Herlig!

    SvarSlett
  2. Nydelig side❤ For en vakker opplevelse og minnerike bilder❤

    SvarSlett