søndag 8. august 2021

En ny början

Hej! DT-Marit här. Hoppas ni alla har eller har haft en skön sommar och semester.
Jag hade tidig semester och har precis fått hem alla semesterbilderna efter framkallning. Som jag längtar efter att få börja med dem. Känns så kul att få jobba med något som är aktuellt.

Men tills dess så tänkte jag bjuda på några sidor jag gjorde i början av sommaren. De är från en resa till Thailand i början av 2020. Precis innan allt med corona började.

Jag har valt att döpa mitt inlägg idag till "En ny början". Och det är precis vad det är.
Jag som gör mycket rese-PL upplever ofta att första sidan från resan blir så tråkig. Det blir liksom för mycket fokus på transporten dit osv. Nu ville jag ha något kul och annorlunda.
Istället valde jag ut några favoritbilder från resan, gjorde en förstoring på en av dem och sedan blanda med lite resa och fina PL-kort.

Så här blev resultat av min nya början. PL-kort och stickers från KasierCraft´s kollektioner Island Escape och Paradise Found.


Att använda förstoringar i PL var något jag började med nyligen. I samband med att jag började framkalla mina bilder hos Crimson i vintras så tipsade DT-Gunilla om förstoringar i storlek 15*21. Det här är andra gången jag testar det på en sida med vanliga fickor och skär ner bilden så den passar de olika fickorna.
Jag tycker det blir ett kul inslag på sidan. Min förra sida med förstoring kan ni se här Att använda förstoringar i Project Life.


Jag valde ut PL-kort som passade i färg och tema. Jag har mixat kort från kollektionerna Island Escape och Paradise Found. Korten kommer från ark 30*30 cm med kort att skära ut. 
 

Datum och ord-stickers kommer från ett Sticker Sheet från KasierCraft´s kollektionen Island Escape. PL-kort från samma kollektion.


Sådär, nu var den tråkiga res-sidan överstökad och jag hade istället fått en ny spännande förstasida. Väl på plats i Thailand var det nu dags att börja dokumentera hotellområdet. Det fick bli fokus på sidan 2. Mycket detaljer i bilderna och jag valde här svagt mönstrade papper som PL-kort.
  

Enkla dekorationer med lite blad och enamal dots i matchande färg.


Det var allt för den här gången. Hoppas jag kunnat inspirera er till att prova en ny början och göra lite av en "best-off-sida" istället för att ta allt i kronologisk ordning.


/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig på marit_pysslar.


1 kommentar:

  1. Det ble en fantastisk flott side. Deilig med sånne minner🙂

    SvarSlett