søndag 19. september 2021

Att blanda egna PL-kort med färdiga

Hej!
DT-Marit här. Förra gången jag hade blogg-dag så tog jag ju med er till Thailand och jag tänkte idag fortsätta visa sidor från den resan. På sidorna jag visar idag så har jag blandat färdiga PL-kort med PL-kort jag gjort själv. Men de kommer alla från samma kollektioner och allt material är från KasierCrafts kollektioner Island Escape, Paradise Found och Sunkissed.

På den här sidan har jag mixat ett färdigt PL-kort med ett eget. Det färdiga kortet kommer Paradise Found och är ett ark 30*30 cm med kort att skära ut. Pappret i beige är också ett 30*30 ark från samma kollektion där jag dekorerat med Die cut shapes från Island Escape.


Jag tycker att kollektionerna Island Escape och Paradise Found är så fina att mixa. Passar perfekt i färger och tema.


På nästa sida har jag använt mig av papper från en Paper Pad 6,5*6,5. Den heter Sunkissed och har så många fina papper med lite tropiskt tema. Jag tyckte det vita pappret med alla de gröna bladen passade så bra till de grönskande omgivningarna på vårt resort. Jag dekorerade pappret med en blomma, en die cut shapes från Paradise Found.


De ljusblå svagt mönstrade papperen kommer  även de från Sunkissed. Die cut shapes från Island Escape. Bokstäverna kommer från ett Sticker Sheet från KasierCraft´s kollektionen Island Escape.
Jag namngav här några personer som kom att betyda mycket för oss på vår resa.


På den här sidan ville jag få med alla fina blommor kring vår bungalow. Mycket detaljer på bilderna, så ett mycket diskret PL-kort som kommer från ett 30*30 ark, från Paradise Found. Enkla dekorationer med enamal i matchande färg.


Jag hade en fin stämpel med palmer från Deep Red jag gärna ville få med här. Stämplade på vit cardstock för att få lite struktur, men svårt att få stämplingen helt perfekt då. 


På min sista sida jag tänkte visa så har jag faktiskt blandat in ett pappersark från Simple Stories (Simple Vintage Coastal - Ocean/Coral Reef). Jag har mixat den med ett färdigt PL-kort med palmer från Paradise Found. De passade perfekt i färger.

Här är några av de produkter jag använt. Ett tips om ni skall göra PL från tropiska resmål.

30*30 ark Paradise Found

Island Escape - Stickers Sheet

Paper Pad 6,5*6,5 - Sunkissed

Hoppas ni fått lite inspiration på hur ni kan mixa färdiga PL-kort med egna. Hitta saker du gillar som funkar i färg och tema och mixa sedan fritt. Det är mitt tips.

Sist men inte minst vill jag påminna om vårt DT-Call. Vill du bli del av vårt team? Läs mer här DT-Call 2021. Sista datum att söka är 30 september.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: projectlifeinorge eller mig på marit_pysslar.

2 kommentarer:

  1. Tack 🙏 det var precis vad jag behövde idag. Vi är ett cirkelgäng som ska scrappa hela dagen. Så dom här härliga sidor fick mej att vakna till liv 😃. Härliga färger och så fint med all text. Och stämpel tyckte jag blev perfekt, att den inte blev ”perfekt” 😂. Tack

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack! Så kul att jag kunde väcka din skaparlust. Ha en härlig pysseldag! 😍

      Slett