søndag 9. juli 2023

Sommarsemester

Hej!
DT-Marit här. Hoppas ni alla njuter av en härlig sommar. Själv är jag iväg på semester och njuter för fullt. Och fotograferar och dokumenterar förstås. Några gånger i veckan sätter jag mig ner och tittar igenom mina bilder och planerar mina kommande PL-sidor för den här sommaren.

Men idag tänkte jag visa upp min startsida för förra årets semester. Jag gjorde klart den precis innan jag åkte på semester. Det hände något väldigt ovanligt när jag skulle göra den här sidan. Jag som sällan använder färdiga PL-kort då jag tycker att jag aldrig hittar några som passar, fick en plötslig lust att använda just färdiga PL-kort.
Så jag hittade några matchande kort från Becky Higgins kollektion Honey som jag kombinerade med vita albumblad och stämplar från Heidi Swapp.


Mitt titelkort gjorde jag av vitt albumblad och stämplar från Heidi Swapp. Se nedan för vilka stämplar. jag använt. Jag stämplade med Distress Oxide i olika färger. Datumstämpeln är från Becky Higgins.


Inspirerad av DT-Emma så använde jag PL-kort för att skapa dekorationer. På några av dem skrev jag lite förklarande text och använde dies för att stansa ut passande former.


Här matchade jag de gula färgerna och fick med både text och en stjärna som fanns på PL-kortet.


Jag skrev min text på skrivmaskin och matchade det gröna i PL-kortet och fotot med att stansa ut mer grönt där jag skrev min text.


Här fick det bli lite blå dekoration för att matcha floden Donau.


Här är stämpelseten jag använt.

Heidi Swapps set "Set Sail"

Heide Swapp Stamp Society April 2023.

Det var allt för den här gången. Hoppas ni fått lite inspiration till era sommarsidor och hur ni kan kombinera stämplar och PL-kort.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar