søndag 2. juli 2023

Ideer til sommerlayoutet

 Hej. 

I dag vil jeg, DT-Line, vise forskellige ideer til at scrappe sommeroplevelser. Det kan være ture ud i landet, rejser, afslapning hjemme eller noget helt andet.

Titelkort:

Tag billeder i lufthavnen, på togstationen, når I køre over grænsen, ved færgen eller indgangen til en forlystelse eller sommerhusets udsigt og brug det som et titlekort. 

Det giver både noget til en historie du vil fortælle om, men det betyder også, at du kan få flere billeder med. 

Her er billedet taget da vi landede i lufthavnen i Rønne, med familien i forgrunden. 


 

Filler-kort :

Dyk ned i dine journalkort og find alt der passer i farver og måske de sommertema kort du aldrig får brugt. 

Her er en checkliste som passede perfekt til mange af de ting vi foretog os. Jeg fandt også et kort som ikke er sommertema, men med word-stickers kunne jeg få det til at passe til sommer alligevel. 

Du har muligvis noget sommer embellishment liggende som kunne passe perfekt med et journalkort som du har haft svært ved at få brugt. Rigtig god måde at få brugt sit stash på.

 




Vejrudsigter:

Hvis vejret er en del af historien, tager jeg ofte billeder af enten vores udendørstermometer eller af vejrudsigten. Det kan jo både være hvis det har regnet rigtig meget, hvis det har været virkelig varmt, eller vejret af en eller anden grund har påvirket det I skulle den dag. 

Jeg har her brugt hav-temperaturen til at vise hvor varmt badevandet var, samt vejrudsigten for den pågældende dag oven over. De to skærmbilleder er sat sammen i Project Life appen og danner et 3x4 billede.

Da der sidste år blev sat varmerekord, tog jeg også et skærmbillede vejrudsigten og af nyhederne. 

En god måde at fortælle sin historie uden at skulle skrive den. 



Ting og sager:

Jeg gemmer altid ting fra ferien: Visitkort, billetter, bon'er, klistermærker, programmer. De kan være fine at bruge i et layout. Det kan også være et bykort, en papirspose eller andet som klippes til 6x4 eller 3x4.

Her har jeg købt et klistermærket fra Hammershus og brugt det til et fillerkort.

Men det kan også være bagage-mærkerne fra lufthavnen. De er sat på et 3x4 kort i lommen. 

Jeg synes det giver noget andet liv i et layout at bruge "rigtige" ting.

 

 

God sommer til jer alle sammen og god fornøjelse med ferien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar