søndag 30. juli 2023

Lemon Twist

Hej!
DT-Marit här. Hoppas ni alla njuter av en härlig sommar och har eller har haft en skön semester. Själv har jag jobbat två veckor och påbörjar imorgon min tredje jobbvecka, vilket känns helt okej då jag hade en fantastisk semester.

Planeringen för vilka semesterbilder som ska med i albumet påbörjades under resan men är inte helt klar ännu.
I väntan på det så jobbar jag med sommarsemestern 2022.
I mitt förra blogginlägg så visade jag ju upp startsida, kan läsas här: Sommarsemester
Idag fortsätter jag med den resan och visar en sida där jag använt mig av material från Simpel Stories kollektion Lemon Twist som jag kombinerat med lite olika stämplar från Heidi Swapp. En somrig sida från Kroatien där jag tyckte citroner och blommor passade bra till PL från Medelhavet.


Här gjorde jag ett kombinerat titelkort - journaling kort med ett vitt men svagt mönstrat papper från kollektionen Lemon Twist. 
Stämplade plats och datum med oxider. Stämplarna kommer från Heidi Swapp. 


Här blev det ett filler card på vit bakgrund med klistermärken från ett stort ark från Lemon Twist. Stämplade lite svagt med bakgrundsstämplar från Heidi Swapp. 


Jag tyckte det var lite svårt att få in det gula. Jag ska erkänna att ovanstående vita kort var svagt gult först men jag blev så missnöjd så jag gjorde om. Till min lättnad gick klistermärkena att lossa. 
Lite gult finns ju dock i både pommes och brödet, så i lagom mängd gult i klistermärkena blev det bra. 


Här är sista PL-kortet. Samma bakgrundspapper som det vita fast turkose. Matchade fint till tallrikarna. Lite klistermärken från blocket från Lemon Twist. 


Här är de produkterna från Simple Stories jag använt. Serien heter Lemon Twist och jag har använt enfärgade fast svagt mönstrade papper 12*12 i vitt och turkose som PL-kort. 
Klistermärkena kommer både från ett stort 12*12 ark och den lilla boken med klistermärken. 

Det var allt för den här gången. Hoppas ni fått lite somrig inspiration till era semestersidor  

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar