onsdag 5. juli 2023

Minialbum 31 dagar sommar del 3

 Hej, DT-Gunilla här med del 3 i mitt sommaralbum - enklaste och snabbaste sättet att köra project life när tiden inte räcker till och när man vill göra något kreativt samtidigt.

Ni hittar mina tidigare inlägg här: Del 1 och Del 2. 

Vi har kommit till dag 10 med citatet: "Sommaren/semestern spenderar jag gärna..." och har skrivit Sverige, Jämtland. Sen har jag dokumenterat lite om den här semestervistelsen, med systrar, mamma och kusiner i Jämtlands sommarstuga. 

Jag har skrivit direkt på ett mindre cardstock.


Högra sidan fick bli ett foto som jag limmat på ett cardstock efter att ha skrivit på skrivmaskin högst upp (lättare att skriva högst upp på ett kort när man använder skrivmaskin).


Nästa uppslag är dokumentation som hör till dag 11, jag har skrivit på baksidan av dag 10-kortet och satt lite enamel-dots här och där. För att visa vilken text som hör till vilket 2x2-foto som kommer på högersidan, har jag förtydligat med mini-enamel-dots.


Och här är då högersidan där jag låtit dagens tema för dag 11 stå i den första fickan: Sommarens utflyktstips.


Dag 12 har citatet : Min favoritglass. Jag bryr mig inte om jag skrivit något fel på skrivmaskin, det hör skrivmaskin till (man kan inte ångra sig!). 


Dag 13 var "Dagens väder" och det var tyvärr nu som det dåliga vädret kom efter några fina dagar. 
Det räckte med det här fotot för att dokumentera det, det säger allt och ger en lite vemodskänsla när man ser blomstervasen stå i regnet.


Dag 14 - här saknas siffran 14 ser jag nu! Citatet är i alla fall: "Just nu lyssnar jag på" och det är lite ljudböcker, så jag låter mina air pods pro få representera det. Kanske man kommer skratta åt dessa öronsnäckor om 20 år, så det är kul att dokumentera!


På högra sidan skrev jag en lista med vad jag lyssnat på under sommaren.


Dag 15 har citatet "Sommarfavoriter bland frukt/bär" och jag har skrivit smultron. Och problemet med att man vill spara något och sen glömmer det i frysen!


Och så ett minifoto av smultron på högra sidan.


Dag 16 hade citatet "Just idag gör jag..." och det fick bli dokumentation om vår bilresa hem från ett regnigt Jämtland. 

Stackars vår hund som fick det lite trångt första kilometrarna innan vi slängt sopor och packat om i bilen. Fotot var så kul så det fick representera bilresan. 

Tack för titten, DT-Gunilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar