onsdag 21. juni 2023

Minialbum 31 dagar sommar del 2

 Hej i sommarvärmen, DT-Gunilla här med del 2 i mitt minialbum tema 31 dagar sommar.

Del 1 hittar ni i den här länken.

Vi har nu kommit till dag 5 som är "Mitt bästa sommarminne" och där ville jag ha en försättssida som var transparant med ett "Epic"-plastkort som jag satt in i en ficka (lomme).  


Och inledningssidan gjorde jag tom och enkel för att få en paus i albumet. 
Jag har använt en somrig washitejp och små stickers-ord, som jag nästan aldrig använt... har inte riktigt kommit på hur jag ska använda dem.


Fotot är nog från 1979 och innehåller bara lycka och spänning. Jag har skrivit på maskin högst upp på ett vitt 4x4 cardstock och limmat fast fotot under.


Dag 6 är en stressig dag så dagens citat "De här tankarna har jag just nu..." fick bli just stress, stress... Jag har använt en plastficka med 2x2 -fickor.


På nästa sida fortsatte jag att fylla 2x2 fickor…
Dag 7 hade citatet "På grillen lägger jag..." och tog en minibild av min son som grillar korvar.

Dag 8 hade citatet "När det regnar passar vi på att..." måla köket i sommarstugan och jag hittade några roliga puffy stickers som passade.


På högersidan satte jag ett bildcollage på hur det blev innan och efter målningen.


Dag 9 hade citatet: "Bästa sommarmaten är..." och just den här dagen så valde jag att visa tårtor istället, det är kanske inte riktig "mat" men dessa tårtor var såna fantastiska skapelser med så god smak så det fick bli det. (Vi åt en varm smörgås också).


På högersidan satte jag ett överblivet cardstock med en liten stickerssiffra (9), för att få en avdelare till dag 10. Precis som det vita kortet med washitejp i inledningen ovan så tycker jag det behövs något som ger en "paus" i albumet.

Tack för titten/ DT-Gunilla

Följ oss gärna på instagram @projectlifeinorden

Mitt egna instagram är @gunilla_pysslar



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar