onsdag 28. juni 2023

Fina konfirmationspapper

 Hej!

DT-Therese här. Idag tänkte jag visa en sida PL med foton från min brorsdotters konfirmation. Tyvärr var jag sjuk så jag kunde inte vara med men jag ordnade så jag fick fina foton att scrappa till mitt årsalbum ändå. 


Pysseltagen har väldigt fina papper till konfirmation. Jag använde en del till konfirmationskortet och resterna använde jag till PL-sidan. 

Här är konfirmationskortet:




Själva titeln är bokstavsstickers Oh Happy Day som jag tycker är väldigt fina. De har en vit bord och bakgrund så därför valde jag att sätta dem på ett vitt cardstock. De små blommorna ger lite färg till sidan och passar bra ihop med det enda pappret som inte är ett konfirmationspapper (högst upp till höger). Jag chalkade kanterna på det vita pappret med en grön stämpeldyna för att få markerade kanter. 



Här ses de olika mönsterpappren jag använt. De två med konfirmation är från Pysseltagen. 


Här ses de papper jag använt. Jag använd både fram- och baksida och fick på så sätt ännu fler mönster. :) 




Jag behövde ju något att skriva texten på så jag rotade igenom mina journalingkort och hittade detta med blommor som påminde om bokstäverna med blommor (i alla fall i färgen). Satte på två enameldots och skrev min text. 



Det var vad jag hade att bjuda på denna gång. Hoppas du hittade något att inspireras av. 

Ha en trevlig sommar och semester!!

//DT-Therese




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar