søndag 4. juni 2023

Mini-album 31 dagar sommar

 Hej DT-Gunilla här,

Häromdagen på inlägget tema sommar, berättade jag om det mini-album i storlek 4X4 tum jag gjorde 2017. Förra året gjorde jag ett likadant med exakt samma ord/citat - lite kul att jämföra åren.

Temat är 31 dagar sommar - jag har gjort det i juli (men självklart går det att göra i juni fast då blir det 30 dagar sommar). Här är inledningen till mitt minialbum:


En "reason why" som inledning på andra sidan:


Alla citat från 1-31 som jag dokumenterar.


Jag har kommit på mig själv att glömma bort att skriva/stämpla dit årtalet - det är så självklart när man håller på att göra albumet men inte så självklart några år efter!


1. För mig börjar sommaren när...

jag får plocka mina första rabarber.


Jag limmade på ett 4X4 foto på baksidan av kortet med listan av citat. 

Sen satte jag in några överblivna vackra pappersbitar i 2X2 fickor (lomme) - där en av dem hade dokumentationen för den dagen.


På baksidan har jag satt småfoton (2X2) för dag 2 i albumet.

Det här ska jag göra i sommer.... se texten


Dag 3 hade jag ett foto i storlek 3X4, men jag satte dit en vit cardstock på änden och dokumenterade där (med min skrivmaskin). Jag tar en hel del selfies, och det har jag även gjort här. Då ställer jag telefonen i en sko/eller på en sten och tar ett foto med självutlösaren på min smartphone. 


Dag 4 var dagens väder, det kan vara ett foto eller ett utklipp från en väderleksrapport eller en stickers - huvudsaken att man skriver upp vädret t.ex soligt, 20 grader, några regndroppar osv


Tack för titten!
DT-Gunilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar