onsdag 7. juni 2023

Lite vinter mitt i värmen

Hej!
DT-Marit här.
1,5 vecka kvar att jobba innan det är dags för semester. Trädgården kräver sin tid och jag har svårt att hitta tid i pysselrummet. Som alltid så här års så minskar min pysseltid kraftigt och fokus blir att vistas utomhus och ut och resa.

Så just nu kämpar jag med att få vårens sidor klara så att jag kan fokusera på vad jag ska göra PL om i sommar.
Jag vet att jag i mitt förra inlägg skrev att ni skulle slippa mina vintersidor, men här kommer två till. På bägge sidorna så har jag utgått från pappersblocket Ink Drops - Ocean 6*6 från Craft Consortium som en bas och kombinerat med vita albumblad och ett anteckningsblock.

På den första sidan så fick fotona stå i centrum. Mycket blått i fotona och jag förstärkte det ytterligare med blå-gröna papper. Jag använde mig av wood veneers för att få en övergång till det beige-bruna och träiga i fotona.


På titelkortet har jag använt bokstavs-stickers som är lite upphöjda. De kommer från Panduro och har funnits bland mina grejer i över 10 år. Tyckte de passade bra för att framhäva känslan av snö.
Diverse stämplar från Heidi Swapp, både text och kanterna med de prickade strecken.


Här valde jag ett vitt albumblad som PL-kort. Skrev texten på min skrivmaskin och stämplade med stämplar från Heidi Swapp. Valde både svart och turkos och färgade in kanten på kortet med samma turkos.
Spillbitarna från titelkortet användes till att stansa ut ordet Adventure. Jag gillar hur mönstret och färgerna ändras i ordet.


Ett enkelt filler card med en wood veneer och stämpeln med den prickade linjen från Heidi Swapp för att rama in det lite.
En rund stämpel från Heide längs ner, även där har jag använt spillbitar.


På nästa sida så har jag använt något helt annat som PL-kort. Nämligen ett anteckningsblock från en restaurangen SonnAlm vi var på flera gånger. När jag såg det fina blocket de skrev beställningarna på så bad jag om att få några sidor och fick ett helt block.
Bladen var väldigt tunna så jag tejpade upp dem på vitt albumblad först.
Jag tyckte det blev en kul detalj och det bruna passade bra in med fotona.


Del av blocket där jag skrivit min text och sedan fäste på mönsterark. Lite wood veneers för att förstärka det bruna.


För att matcha fotot med alla skidor så gjorde jag ett filler card där jag stansade ut skidor från olika spillbitar. "Snödrivan" de står i är också en die. Både den och skidorna är från Gummiapan.
Stämplarna är från Heidi Swapp.


Här ser ni produkterna jag använt. Pappersblocket Ink Drops - Ocean 6*6 från Craft Consortium, skid-diesen från Gummiapan och blocket jag fick.


Det var allt för den här gången. Tack för ni läste.
Jag önskar er alla en trevlig sommar tills vi ses igen.

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar