søndag 7. januar 2024

Med inspiration av en gigantiskt kartnål

Hej!

DT-Marit här med lite vintrig inspiration. Full vinter med snö och kyla där jag bor i Sverige och jag gillar ju vintern för det är förknippat med skidåkning för mig.
Så idag blir det en sida från vår resa till Österrike förra året. I februari gjorde jag ett inlägg "Att planera när kreativiteten är på topp" där jag berättade om att jag får som mest inspiration till mina sidor när jag står i själva backen.
Jag har precis slutfört sidorna om den här resan och på sidan jag visar idag så blev jag inspirerad av en gigantisk kartnål som fanns i backen. (jag tror det heter pushpin på norska och knappenål på danska)
Jag mindes då att jag sett att Gummiapan sålde en dies med just en kartnål. Så den beställde jag och lät kartnålen stå i fokus på min sida och den orangea färgen på nålen fick bli min accentfärg.


Jag tog ett akvarellpapper som jag färgade in med olika orangea distressdynor, stansade ut och valde lite grå Distress Ink på kanterna för att få kartnålarna mer framträdande.
Jag valde sedan att använda dessa både för att märka ut toppar vi varit på, men även som dekoration på min sida.
Här har jag t ex valt att markera toppen vi ska till.


Här har jag valt att sätta kartnålen som dekoration på just själva kartnåls-fotot.


Skrev min text med skrivmaskin på vitt albumblad och satte kartnålarna som dekoration.


Bland mina pysselgrejer hittade jag en liten påse jag fått på en pysselträff som innehöll ett kit som var tänkt för en tävling. Jag deltog aldrig och tog nu det ena pappret som bakgrund och stansade ur det randiga ut ett par skidor. Diesen kommer från Gummiapan.
I påsen fanns också en passande gran.


Jag gjorde ännu ett kort med text där jag satt lite av det randiga pappret som dekoration. Jag velade länge mellan att ha brun eller orange för på min text Explore, men bestämde mig för att enhetligt med övriga dekorationer var bäst.
Den lilla stjärnan, som egentligen är en blomma, är tänkt att indikera att texten hör till pilen på fotot intill.


Det var allt för den här gången. Hoppas ni fått lite inspiration kring till era vintersidor. Kanske inte just av kartnålar:-) Men hur man kan inspireras och fånga upp olika tema och accentfärger i fotona. 

/DT-Marit 

Följ oss på Instagram: @projectlifeinorden eller mig på @marit_pysslar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar