søndag 5. januar 2020

Presentation av DT-Pernilla

Hej!

Pernilla heter jag och jag har fått äran att ingå i detta DT-team! Jag har pysslat med scrapbooking i olika former i närmare 20 år(!). Jag började att göra egna kort efter jag köpt min första stämpel och embosspulver på Svenska mässan i Göteborg. Jag gick därefter kurser, blev kursledare och sedan DT för Arkivet, Format samt Inkido. Efter ett tag började jag även med LO och minialbum. Senaste året har jag även varit inspiratör för Kortskissen.

Project Life startade jag med 2014 och det passade mig eftersom jag älskar att fotografera och vill ta vara på mina foton i album. Jag gör inte PL veckovis utan mer månadsvis och tar då med vad jag vill dokumentera och minnas såsom tex händelser, resor, utflykter men även vardag. Jag har ett särskilt PL-album där jag enbart dokumenterar resor och försöker då lägga lite mer tid på dekorationer, färg och stenciler.

Jag använder både PLkort från färdiga kit, eller gör egna från mönsterpapper mm. Överlag är det viktigt för mig att färger och foton harmonierar och det känns lagom, vilket ibland blir en utmaning. Jag håller stadigt fast vid den ”fysiska” varianten av PL för det är det jag gillar, att få fixa och pyssla med papper och händerna. En ambition jag har är att även lära mig lettering för att kunna använda mig av det inom scrapbookingen. Vi får väl se om tiden och tålamodet räcker till 😉

Det ska bli jättekul att få vara med detta härliga gäng och få både inspirera andra men även utvecklas inom Project Life genom olika utmaningar!

Jag har inte längre någon pysselblogg men du får gärna hälsa på mig på mitt pysselkonto på instagram: @pillanspyssel.

Det blir inget uppslag från mig idag, men en bild på saker som är nödvändiga för mig när det gäller PL (dymo, etiketter, washitejp, enameldots och ord av olika slag)


Vi ses!
Pernilla

4 kommentarer:

  1. Hyggelig å bli kjent med deg :)
    Gleder meg til å følge deg :)

    SvarSlett
  2. Glæder mig til at se, hvad du laver ;-)

    SvarSlett
  3. Välkommen, det ska bli så kul att följa dig!

    SvarSlett