søndag 27. september 2020

December Daily

 Hej,

DT-Therese här med lite decemberinspiration.

Det är redan slutet på september och tiden går fort. Det är dags att börja förbereda sin December Daily (DD). Jag har genom åren gjort lite olika. Ibland har DD fått sitta i årsalbumet men oftast har det fått ett eget album. Antingen med PL-fickor eller album med "vanliga" vita sidor som jag klätt med julpapper. 

2014 använde jag storleken 6x8 tum. Det året hade jag bestämt mig för svart/vita foton. Det blev jättefint. Eftersom jag fyller år i december så finns alltid min födelsedag med i min DD. :)  


Tyvärr missade jag att fylla i svart/vitt när jag framkallade pepparkaksfotot. :) 


Detta år använde jag några freebies med datum och ord som jag skrev ut och klippte ut. Kommer inte ihåg vem som gjorde dem men om du känner igen dig så lämna gärna en kommentar här nedan. 



December 2016 använde jag också 6x8 formatet. Första sidan är ett 12x12 ark som jag klippt ned och satt thickers på. Färdigt! 

Detta år blev fotona i färg. Datumen är klippta från ett 12x12 ark.



Den här sidan är en av mina favoriter. Det är en hel 6x8 ficka med alla julfilmer som är tradition i Sverige. :) Jag har också skrivit en text om det. 


Jag gillar den vinröda bakgrunden ihop med filmomslagen ( som jag laddat ned från nätet och skrivit ut). 

2019 fick jag för mig att prova ett för mig alldeles nytt format, nämligen 3x8. Jag beställde fickor och pärm från Ali Edwards. Det var tre olika sorters fickor. Hela 3x8. En med två 3x4 ( där vanliga PL-kort passar). En med två fickor, 2x3och 6x3. 

Framsidan är en hel ficka.

Färgsättningen är rött, grönt och guld. Om jag inte hade något speciellt att skriva om skrev jag om något juligt. T ex andra december där jag berättar att jag älskar snöglober.


Min födelsedag fick som vanligt var med. Detta år var jag sjuk med lunginflammation så det blev inget firande. Men en god födelsedagsfrukost gjorde jag i alla fall i ordning.



Nobel är en sak som också återkommer i min December Daily. 


Lucia.Två 3x4 fickor.


Och två hela fickor med snapchathälsning från brorsdöttrarna.


Här ses den ovanliga storleken på fickan. Kul att använda en ny storlek. Jag skrev texten på den lilla rutan och satte ett foto i den stora. 


Jag gillar att göra DD i den nya storleken 3x8. Det behövs inte så mycket för varje dag och om man råkar ha mycket en dag kan man sätta i ett par extrafickor.

Hoppas att ni fick lite inspiration till era DD-album.

Ha en bra söndag, folkens!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar