onsdag 24. november 2021

Att hamna efter

 Jag, DT-Emma, brukar i vanliga fall ligga i fas med mitt PL-album, det vill säga att jag gör till exempel februaris sidor under mars eller möjligen april. Mer än så brukar jag inte halka efter, men då denna höst varit väldigt stressig (och kommer att så förbli) har jag helt enkelt inte hunnit/orkat sitta och pyssla speciellt mycket ens på helgerna. Det innebär att jag fortfarande har augusti, september och oktober efter mig, eller, förra helgen lyckades jag faktiskt få till augustis sidor. För att förenkla för mig själv så bestämde jag att inte dekorera med något annat än bitar av själva PL-korten samt bokstavsstickers, så det är ett enkelt uppslag.


Jag provade många olika kort-kit, och inget kändes helt hundra, men när jag till slut plockade fram Explore från BH blev det äntligen rätt. Jag mixade de djärva färgerna och mönstren med slät vit cardstock, och som jag i princip nästan alltid gör har jag klippt/skurit/stansat ut element från vissa kort och använt på andra kort.

Det stora fotot uppe på vänstra sidan är egentligen två selfies, men eftersom jag har vit ram på det och himlen är så ljus på fotona så ser det nästan ut som ett foto.

Längst ned till vänster har jag limmat fast ett foto på vit cardstock, och andra halvan blev till ett fillerkort, med bokstavsstickers och tre små trianglar utklippta ur ett annat kort. Dessa små trianglar återkommer lite här och var på uppslaget.


 

Högra sidan är en Design H. Jag brukar försöka ha sista sidan som Design A för att förenkla planeringsprocessen för nästa månad, men denna gång gick jag ifrån den principen. Nackdelen med att fickan inte är 12x12 är att det blir en liten "glipa" i kanten så att man skymtar nästa sida, och om man har ett kort-kit som har väldigt annorlunda färger/design kan det störa den visuella helheten. Beroende på vad man väljer för kort eller hur man placerar dessa kort behöver det inte hända, men det är en risk.

Fillerkortet med "42" har en bit från ett annat kort längst upp, sifferstickers och så de små trianglarna. Fillerkortet längst upp till höger gjorde jag genom att klippa ut den svarta  vimpeln från ett annat kort, som var rörigt i både färg och form, och fästa det på vit cardstock i stället.


På kortet med listan satte jag en bit av ett kort överst för att dölja ett motiv som inte passade just här, klippte ut massa trianglar och fäste som "punkter" på listan och så skrev jag ut ett produktfoto på ett halsband som jag fått och satte fast på kortet. Jag googlade också fram affischen på filmen vi såg på bio, skrev ut och inkorporerade i min dokumentation.

På det mellersta 4x6''-journalingkortet så satte jag fotot med tårtan inte ända ut i vänsterkanten, utan en liten bit in så att bården med text skulle synas.

Sist är en bild på titelkortet. Jag ville "tona ned" de djärva ränderna och de starka färgerna och satte därför en bit vit cardstock längst ned. Fliken med "Live boldly" är utklippt från ett annat kort och det är såklart även de små trianglarna. 

Det var allt för mig denna gång. Håll utkik här på bloggen framöver, för i december har vi en spännande utmaning med fina priser, som vi hoppas många vill vara med på.

~Emma


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar