søndag 13. februar 2022

Dokumentasjon av en hikingtur og bruk av gamle "stygge" kort

 Hei, Bente-Heidi her:)

I dag har jeg lyst til å vise hvordan jeg dokumenterer en gåtur og hvordan jeg har brukt PL-kort som jeg synes er mindre fine. 


Jeg synes det er veldig gøy å gå turer, og da gjerne etter kart og på nye steder. Dere har vel også som meg noen PL-kort som liksom ikke passer noen sted, som har litt mye mønster, feil farge og bare rett og slett ikke passer. Her har jeg bare brukt slike kort, og har minket bunken på disse 3 sidene.

Turen som vi har gått var 1 av flere turene til "Torsnes på Tvers" som idrettsforeningen har laget og som er nye turer hvert år. Du kjøper et sett med kart og turforslag og skal finne målet med turen. 

Her er mine tre sider:







Jeg registrerer turer ofte på Strava, og der får du et kart over hvor du har gått. Tar du da et screenshot av kartet på mobilen, går det fin å skrive ut et bilde av det og bruke på siden. Gøy å få med kart over ruten.


Kortene som jeg har brukt, syntes jeg ikke var noe fine og de har blitt liggende. Enten måtte jeg kaste dem eller prøve å få brukt dem. Jeg er ikke så glad i å kaste så da måtte jeg være litt kreativ isteden for å få de til å passe.

På alle kortene har jeg brukt Distress ink -Vintage photo for å dempe fargen og for å gjøre mønsteret på den litt svakere, samt å gi kortene et felles preg. De kom nemlig fra flere forskjellige samlinger.


Alle kortene har jeg kuttet til så de passer i lommene, for de fleste var store kort. Da kunne jeg også plukke ut det området på kortet som jeg synes var best.


Her har jeg brukt lim for å dekorere fuglen med glitter så ble det litt liv på kortet. Det samme på sommerfuglen under. Pyntet med stickers som jeg hadde i lageret mitt og brukt distress ink - vintage photo for å blende kortene.



Her har jeg stiftet mange små biter sammen og brukt wasi tape for å fjere et mønster jeg ikke likte, så ble det et fint journaling kort. Jeg brukte washi tape med gull. Så da går distres ink, gull og rosa/rødt igjen på kortene.


Håper at du fikk noen ideer til hvordan du kan finne et kart for å dokumentere en tur og at du fikk noen forslag til å bruke de "vanskelige" kortene:)

DT- Bente-Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar