onsdag 9. februar 2022

Pigga upp vinterfoton med gul färg

Hej DT-Gunilla här,

 Idag visar jag upp gul färg som verkligen lyser upp de lite grå och en del mörka foton i en vintervecka från 2021. Jag är överraskad över hur snyggt det blir med gult i albumet, det är annars inte min favoritfärg - men jag blir faktiskt glad av färgen.

Det är inte helt självklart med gult eftersom det finns blått med i snöbilderna, men kontrastfärger sägs vara något att eftersträva. Men min hund är åtminstone gul!



Det kit jag köpte in från Ali Edwards förra året är perfekt, det finns alltid något kort som matchar det andra. Sen hade jag lite hjärtan-dekorationer i gömmorna som matchade färgen bra. 


Ett sätt att minska stressen runt PL, tycker jag är att bara ta fram några dekorationer för att minska valmöjligheterna. I mitt fall några matchande PL-kort och några stickers och enameldots.

Jag mår bra av att använda upp gamla stickers, och eftersom jag hade min hund med så använde jag upp en puffy-stickers med tassavtryck:


Som vanligt kan jag inte låta bli att lägga till vellumpapper, som jag stämplat på.


Att återbruka ett papper vet jag att fler gör. Det pappret med hjärtan fanns som ett 6X4-kort så jag skar ned det till 4X3 och sen fick resterna bli vimplar på andra kort:

Och de korten finns på sidan bredvid: 


Denna högra sida i albumet var en utmaning eftersom den inte liknade några andra albumblad jag använt, jag har köpt det på någon loppis. Men jag måste säga att jag gillade det.

I den här veckans uppslag blev det mycket journaling, där jag skrivit med min skrivmaskin direkt på PL-korten. Mycket tankar runt det "nya normala" pga pandemin. Eftersom jag var arbetslös just då, hade jag dessutom lite extra tid. 


Tack för titten!  /DT-Gunilla


Kolla gärna på vårt instagram @Projectlifeinorge 

(Mitt eget pysse- instagram är @gunilla_pysslar)

1 kommentar:

  1. Så flotte sider du har lagd. Passet fint med gult og små fine detaljer.

    SvarSlett