onsdag 31. august 2022

Ännu en skolavlsutning

 Hej,

DT-Therese här. Idag tänkte jag visa ett uppslag från förra årets skolavslutning. Det är något speciellt med skolavslutningar. Både när man tänker tillbaka på sina egna och även nu när det finns "småttingar" i familjen. Även om de inte är så små längre. Här slutade de 6:an och 3:an. 


Efter att tjejerna haft avslutning i skolan, där ingen fick vara med på grund av Corona, så fikade vi hemma hos Mattis. 


Titelkortet har jag gjort med blå bakgrund och en spillbit av ett papper med flaggor på. En banner med vattenmelon och blommor och några puffy hearts blev en fin inramning till själva titeln där jag satt gula bokstäver lite ojämnt för att få till en busig och lekfull känsla. 





Det bjöds på jordgubbsbubbel och tårta med jordgubbsmousse. Jag beskar fotot lite och satte det på en fotomatta. I hörnet dekorerade jag med en jordgubbsstickers. 





Efter fikat tyckte Elsa och Svea att jag och farmor behövde en make over med nya frisyrer. Användande av sax lyckades vi undvika men mycket hårskum och hårsprej gick åt. Det tog ett tag att tvätta ur det hela kan jag lova. 






Titelkortet på den här sidan är väldigt enkelt. Endast alfabetstickers i olika form och färg, ett hjärta och en tab där det står simply summer. Naturligtvis så hade jag endas två R men behövde tre så jag klippte bort nederdelen på ett B och vips så hade jag det R som jag behövde.


Jag satte ett journalingkort tillsammans med lite stickers från samma kollektion som på förra sidan för att binda ihop dem. 



Det var det jag hade att visa idag. Hoppas ni haft en härlig sommar nu när hösten börjar närma sig. Kom ihåg att återkomma till bloggen imorgon den 1/9 då det är tema-inlägg som kommer att handla om andra format än PL-fickor. 

Ha det gott!

//DT-Therese




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar